مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت خط 2 قطار شهری مشهد با امضا و مبادله قرار داد بین قطار شهری مشهد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروزآغاز شد

واحد مرکزی خبر از مشهد گزارش داد استاندار خراسان رضوی امروز در مراسم امضا این قرارداد گفت این طرح با هزینه 817 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی شهرداری مشهد و با همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مدت پنج سال اجرا می شود.

محمد جواد محمدی زاده افزود خط 2 طرح قطار شهری مشهد که از بولوار فضل بن شاذان تا انتهای بولوار طبرسی است بیش از 140 کیلومترطول دارد.

او با اشاره به اینکه در سال79 اعتبار اختصاص یافته به قطار شهری مشهد 10 میلیارد تومان بود گفت امسال این اعتبار با افزایش 120 برابری به هزار و 180 میلیارد تومان رسیده است.
استاندار خراسان رضوی افزود تا کنون بیش از 440 میلیارد تومان در خط یک قطار شهری مشهد هزینه شده است.

محمدی زاده گفت با توجه به وجود بسیاری از مشکلات، روند ساخت خطوط قطار شهری مشهد از همه کلان شهرهای کشور جلوتر است.

او افزود پیش بینی شده است در افق سال 1404 روزانه پنج میلیون سفر با حمل و نقل عمومی درمشهد انجام شود که یک میلیون و 250 هزار از این سفرها به وسیله قطار شهری است.

استاندار خراسان رضوی گفت تکمیل خطوط قطار شهری مشهد تا سال 1393 نیازمند بیش از 6 هزار و 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

محمدی زاده افزود برای تکمیل خطوط قطار شهری مشهد باید همه امکانات و توان مدیریتی دستگاه های اجرایی را به میدان آورد.

او گفت مناقصه خط 3 قطار شهری مشهد نیز تا نیمه اول سال آینده به نتیجه می رسد و مطالعات ساخت خط 4 قطار شهری مشهد نیز در دست اقدام است

کد خبر 71524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز