وزیر راه و شهرسازی راهکار این وزارتخانه برای کاهش هزینه‌های سفر ایرانیان به جام جهانی را تشریح کرد.

رستم قاسمی

به گزارش همشهری آنلاین، رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرش به قطر در آستانه برگزاری جام جهانی، اظهار داشت: پنجشنبه و جمعه هفته گذشته سفری به قطر داشتیم با توجه به ارتباط خوب با همتای قطری در بحث حمل ونقل، یکی از موضوعات مورد بحث، پروازهای جام جهانی بود که تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد.

وی افزود: به مردم گفتیم این بسته های ۹۰ میلیونی و ۱۰۰ میلیونی که به فروش می رسد را نخرند چون فرصت بسیار خوبی فراهم شده که بلیت کمتر از ۱۱ میلیون تومانی را برای سفر به قطر می‌توانند خریداری کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مقرر شد ایرانی‌ها به کیش بروند، در آنجا اقامت کنند و دو هواپیمای رفت و برگشت در کیش گذاشتیم. طوری که به قطر بروند فوتبال را تماشا کنند و به کیش برگردند و استراحت کنند و بعد به قطر بروند.

قاسمی خاطرنشان کرد: این امکانات نه تنها در کیش بلکه در بسیاری از مناطق دیگر هم فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات نشست ایران و روسیه و اجرای راه آهن رشت به آستارا گفت: پوتین در سفر خود به ایران و دیدارش با مقام معظم رهبری دیدار، برای سرمایه گذاری در کریدور رشت تا آستارا ابراز علاقه کرد.

وی افزود: در این مدت چند جلسه با معاون نخست وزیر روسیه و وزیر حمل و نقل روسیه برگزار و در این جلسات توافق شد روس‌ها در این کریدور که حدود یک میلیارد دلار هزینه دارد، سرمایه گذاری کنند که این یکی از بهترین کریدورهای شمال به جنوب است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز ما بار را از هند به بندر شهید رجایی می‌آوریم، به رشت برده و از آنجا که ریل ندارد با تریلی عبور می‌دهیم و بار را در مدت ۱۵ تا ۱۷ روز به فنلاند می‌فرستیم. اگر این مسیر دریایی، دریای سرخ و سیاه را طی کند ۴۵ روز زمان می‌برد.

قاسمی در ارتباط با با نهضت ملی مسکن هم گفت: از رئیس‌جمهور که این هفته راهی زنجان است، خواهش کردیم که هزار واحد درحال ساخت نهضت ملی مسکن بازدید کند.وی درباره آمار دقیق نهضت ملی مسکن خواست تا نخست آمار را جمع‌بندی و محاسبه کنند و سپس در اختیار رسانه‌ها برای اطلاع رسانی قرار دهند.

کد خبر 715137
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha