پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ سابق ریاست جمهوری عراق تا قبل از 31 دسامبر امسال تحویل مردم عراق داده خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، این کاخ از سال 2003 که عراق به اشغال نیروهای آمریکایی در آمد در اختیار این نیروهاست و سفارت آمریکا در آن قرار دارد.

کاخ صدام در دهه پنجاه توسط ملک فیصل دوم آخرین پادشاه عراق ساخته شد و در دهه نود توسط صدم توسعه یافت. صدام بعد از آنکه این کاخ را توسعه داد آن را به محل اقامت رسمی خود تبدیل کرد.

این که کاخ که کاخ جمهوری نام داشت تا سال 2003 کاخ ریاست جمهوری دیکتاتور سابق عراق بود.

زمانی که نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا، عراق را در سال دو هزار و سه اشغال کردند، نیروهای آمریکایی بلافاصله این کاخ را اشغال کردند و مقر خود را در آن قرار دادند.

این کاخ بعد از اشغال عراق به مقر دولت موقت عراق تبدیل شد .اما در سال دو هزار و چهار که این نهاد منحل شد، آمریکا در سال دو هزار و چهار سفارت خود را در آن مستقر کرد. این کاخ در مرکز منطقه سبز بغداد واقع شده است.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری ‌‌‌‌‌فرانسه ‌از بغداد، سوزان زیاده سخنگوی نمایندگی سیاسی آمریکا در عراق گفت ما اعلام کرده‌ایم که تا آخر امسال از این کاخ خارج خواهیم شد و سفارت آمریکا به ساختمان جدیدی نقل مکان خواهد کرد. وی افزود ما تا این تاریخ زمینه تحویل این کاخ به مردم عراق را فراهم خواهیم کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وزارت امور خارجه آمریکا برای ساخت ساختمان جدید سفارت آمریکا در بغداد هفتصد و سی و شش میلیون دلار هزینه کرده است.

این مجمتع بزرگ خود از بیست و یک ساختمان تشکیل شده است. بدین ترتیب،سفارت آمریکا در بغداد بزرگترین سفارت این کشور در جهان به حساب می‌آید. 

کد خبر 71506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز