عماد افروغ جامعه‌شناس گفت: مسئولیت درگذشت مهسا امینی کمیته و کمیسیون لازم ندارد. مهسا امینی ۲۲ سال عمر کرده بود و به محض اینکه گشت ارشاد او را گرفت فوت کرد. مسئولیت این شوک روحی و روانی با پلیس است.

به گزارش همشهری آنلاین، بخشی از سخنرانی عماد افروغ عضو شورای فرهنگ عمومی کشور و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» به شرح زیر است:

این اتفاق یک خشم شهری و عقبه طردشدگی دارد ولی یک جنبش نیست.در هرجا چنین اتفاقی افتاده مردم ریختند در خیابان در فرانسه، انگلیس، امریکا، سوئد، یونان و ترکیه ...

این خشم شهری عقبه دارد که باید به آن دقت شود ما یک مفهومی داریم به نام رابطه قدرت و مسوولیت هر کسی قدرت دارد مسوولیت دارد حال سوال این است که مسوولیت فوت مهسا امینی با چه کسی است ؟

این مساله، دیگر، تشکیل کمیته و کمیسیون نمی خواهد. مگر ما می خواهیم ثابت کنیم ضربه مغزی شده است؟

من می گویم این خانم ۲۲ سال از خدا عمر گرفته چرا به محض اینکه گشت ارشاد او را گرفته و سوار «ون» شده فوت شده است ... این شوک روحی و روانی را کی وارد کرده و مسولیتش با چه کسی است؟ من می گویم با پلیس. بارها گفتیم مصاحبه کردیم در این مورد، دریغ از یک عذرخواهی.

من بحث علمی کردم نه هیجانی نه سیاسی. گفتم قبل اینکه گشت ارشاد گیر بده مهسا امینی داشت زندگی می کرد بالاخره مریضی داشت سابقا عمل داشت، چرا مسوولان شو بازی می کنند آیا در گزارشی که می دهید، توجه به شوک روحی و روانی وارد شده نمی کنید؟

کد خبر 714946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • بی نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    14 23
    با این شرایط کشور با این حرفها دنبال چه چیزی هستید در حوادث اخیر نیروی پلیس کم کشته داد آیا قاتلان آنها نباید مشخص شوند آیا کسی در این مورد عذر خواهی کرد ؟
  • محمد IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    11 22
    طبق نظر ایشون اگه کسی خود شو لخت کرد یا عملی خلاف شئونات جامعه انجام داد بهتره پلیس دخالت نکنه چون ممکنه دچار شوک روحی و روانی بشه و فوت کنه! به نظر شما پیشنهاد خوبی نیست!؟ چند وقت پیش که یادتون نرفته با خانم محجبه ای که در لندن می خواست در رای گیری شرکت کنه چه رفتاری شد ، کتک زدنش فحش و ناسزا گویی به خودش و خانوادش و...و حالا مقایسه اش کنید با رفتار پلیس ایران که محترمانه این مرحومه رو سوار ون کردند و بردند جهت پاره ای توضیحات قضاوت با خودتون...
    • رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      16 3
      بابا تو از کدوم کهکشان اومدی !!! اگر از نظر تو اون حجابیی که تو فیلم بود مشکلی داشت ! خودت رو واقعاً به یه جایی معرفی کن .. قضاوت با خودت ..
  • حسین IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 10
    صحبت های این شخص در شنونده نفرت از نظام ایجاد می کند ، گیریم که پلیس عذر خواهی نکرد آیا گفتن این که نظام شو بازی می کند صحیح است؟ ایجاد نفرت و خشم نسبت به نظام توسط این شخص با چه حدفی است؟ آن هم در این شرایط کشور، طوری حرف می زند که انگار همه نادانند و ایشان علامه دهر ،از سر خیر خواهی می گویم که این شخص حد اقل کمی فلسفه علم بخواند، به نحوی حرف می زند که گویا دیشب فقط و فقط به او وحی شده و او وحی آسمانی را هم مکتوب کرده و هم در قالب سخن به شکل پرخاش به نظام بیان می کند.
  • علیرضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 2
    به نظرات غیرقابل انتشار و نظرات انتشار شده همشهری دقت کنید. فقط مواردی که به نفعشون هست را پخش می کنند و اگه خلاف جهت اونها نظر بده اصلا پخش نمی کنند. اونوقت کره شمالی را مسخره می کنیم.