گروه حوادث- آزاده مختاری: ماموران پلیس وقتی از طریق یک تماس مرموز در جریان نقشه گروگانگیری قرار گرفتند، آدم‌ربایان را دقایقی بعد از ربودن طعمه‌شان دستگیر کردند.

در حالی که خواهر مرد جوان مدتی قبل به قتل رسیده بود، وی نیز تصور می‌کرد به زودی توسط ربایندگان از پای درخواهد آمد.

ماجرا از یک تلفن ناشناس شروع شد. مردی با کارآگاهان اداره 11آگاهی پایتخت تماس گرفت و مدعی شد که 3مرد با طرح نقشه‌ای حساب شده قصد دارند یکی از کارمندان یک شرکت خودروسازی را بربایند.

مرد ناشناس بعد از اینکه مشخصات مختصری از طعمه گروگانگیران به پلیس داد گوشی را قطع کرد و همین سرنخ باعث شد تا پلیس پرده از راز گروگانگیری میلیونی بردارد.

از آنجا که مرد ناشناس فقط توانسته بود مشخصاتی از خودروی طعمه آدم‌ربایان را در اختیار پلیس قرار دهد، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی درخصوص این پرونده آغاز شد.

ماموران که قصد داشتند قبل از اجرای نقشه آدم‌ربایی، طعمه گروگانگیران را شناسایی کنند، جست‌وجوهای خود را آغاز کردند و مدتی بعد به سرنخ‌هایی از این مرد که از کارمندان شرکت خودروسازی بود دست یافتند.

آنها همچنین در ادامه تحقیقات، با استفاده از سرنخ‌هایی که مرد ناشناس در اختیارشان قرار داده بود، موفق شدند محلی را که قرار بود آدم‌ربایان گروگان خود را به آنجا منتقل کنند، شناسایی کنند.

به این ترتیب کارآگاهان با دستور سلیمانی - قاضی دادسرای جنایی تهران - آپارتمان مورد نظر را در غرب تهران محاصره کردند تا به محض انتقال گروگان به آن محل متهمان را دستگیرکنند.

در حالی که مخفیگاه متهمان تحت‌محاصره قرار داشت، ماموران متوجه یک خودروی پراید نقره‌ای رنگ شدند که در حال نزدیک شدن به آپارتمان بود. وقتی این خودرو مقابل آپارتمان مورد نظر توقف کرد، 2 مرد درحالی‌که کارمند شرکت خودروسازی را گروگان گرفته بودند، از آن پیاده شدند و قصد داشتند با تهدید چاقو وی را به مخفیگاه خود منتقل کنند.

ماموران با مشاهده این صحنه وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی آدم‌ربایان را دستگیر و گروگان آنها را آزاد کردند.  با دستگیری آدم‌ربایان، مرد ربوده شده که از حضور پلیس در این محل شگفت‌زده شده بود، در تشریح ماجرا به ماموران گفت: ساعت 6 صبح سوار بر خودروام از پارکینگ منزلم خارج شدم تا به سر کار بروم، اما هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودم که با خودروی پرایدی تصادف کردم.

درحالی‌که از خودرو‌ام پیاده شده بودم تا ببینم ماجرا چیست، ناگهان سرنشینان پراید بر سرم ریختند و درنهایت با تهدید چاقو مرا ربودند. از آنجا که مدتی قبل خواهرم توسط نامزدش به قتل رسیده بود، فکر می‌کردم که آدم‌ربایان قصد دارند مرا هم به قتل برسانند، ؛ اما با حضور به موقع پلیس از خطر مرگ نجات پیدا کردم.

بعد از اظهارات گروگان 29ساله، آدم‌ربایان به اداره پلیس انتقال یافتند و در جریان بازجویی‌ها مدعی شدند: چندی پیش، از یکی از دوستان‌مان شنیدیم که خانواده این مرد پول زیادی گیرشان آمده است، با شنیدن این خبر، وسوسه اخاذی به جانمان افتاد و تصمیم گرفتیم با ربودن مرد جوان از خانواده‌اش اخاذی کنیم.

ما تصور می‌کردیم چون خانواده او پول زیادی دارند، به راحتی به درخواست میلیونی ما برای آزادی فرزندشان تن می‌دهند؛اما خبر نداشتیم که قبل از آنکه نقشه آدم‌ربایی را عملی کنیم، پلیس در تعقیب ماست.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی معاون جنایی آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: رسیدگی قضائی روی این پرونده تا روشن شدن تمامی ابعاد این گروگانگیری در دادسرای جنایی تهران زیر نظر قاضی سلیمانی ادامه خواهد یافت.

کد خبر 71483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز