دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از ‌آزادی ۸۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات مشهد خبر داد و گفت: لیدرها و نفرات اصلی در بازداشت خواهند بود.

اغتشاشات

به گزارش همشهری‌آنلاین، از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی، ‌محمدحسین درودی در جمع مسئولان قضایی از رسیدگی دقیق به پرونده های اغتشاشگران حوادث اخیر در مشهد خبر داد و اظهار داشت: مطابق خواسته مردم با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به فرایند رسیدگی به جرایم برهم زنندگان امنیت داخلی کشور افزود: مردم از وضعی که توسط عده ای آشوبگر در شهرها به وجود آمده به شدت ناراحتند و انتظار آنان از دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی با این افراد است.

درودی ادامه داد: بر همین اساس در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله شعب ویژه بازپرسی جهت رسیدگی به جرایم متهمین حوادث اخیر تشکیل شد و تمامی متهمان در کمتر چند ساعت بعد از دستگیری توسط مقام قضایی تفهیم اتهام شده و قرار تأمین وفق قوانین و مقررات صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: به جهت رعایت حقوق متهم، به طور مستمر مقامات قضایی از بازداشتگاهها و زندان و کانون اصلاح و تربیت بازدید داشته که بحمدالله مشکل خاصی مشاهده نشده است.

درودی خاطر نشان کرد: با انجام کار جهادی و انقلابی توسط همکاران قضایی و اداری دادسرای مشهد و استقرار در سالن کشیک دادسرا در دو نوبت صبح و بعدازظهر پاسخگویی به خانواده های متهمان اغتشاشات اخیر صورت گرفته و تاکنون بیش از ۸۰ درصد دستگیرشدگان که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و از روی احساسات صرفاً وارد اغتشاشات شده اند با صدور قرارهای تأمین مناسب فعلاً آزاد شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خاطر نشان کرد اما نسبت به لیدرها و افرادی که جان و مال مردم را به مخاطره انداخته اند و امنیت جامعه را با رفتار خودشان مخدوش و میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی وارده کرده اند، به ویژه لیدرها و نفرات اصلی اغتشاشگر برابر قانون و بخشنامه دادستان کل کشور با قرار بازداشت موقت، تا زمان رسیدگی به پرونده آنان در محاکم صالحه در بازداشت خواهند بود.

درودی افزود: در روزهای ابتدایی رویداد حوادث اخیر مواجه با افرادی بودیم که تحت تأثیر فضای مجازی و فضای احساسی جامعه قرار گرفته اند و از سر ناآگاهی در این اغتشاشات ورود کردند که بر همین اساس با رأفت اسلامی با آنان برخورد شده است ، اما از این به بعد که دست دشمنان این نظام در این حوادث برای همه آشکار شده است، دیگر جای هیچ عذر و بهانه ای نخواهد بود و چنانچه فرد یا افرادی بخواهند به هر بهانه ای امنیت جامعه را بهم بزنند به شدت با آنان برخورد شده و یقیناً تا زمان رسیدگی به اتهاماتشان، در بازداشت خواهند ماند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطر نشان کرد: طی هفته جاری بخشی از پرونده های متهمان اغتشاشات اخیر با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور آرای بازدارنده به محاکم صالحه ارسال خواهد شد.

کد خبر 714329
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha