فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش از درگیری با اشرار و دستگیری قاچاقچیان در نوار مرزی تایباد خبر داد.

سرتیپ رضا آذریان

به گزارش همشهری آنلاین، امیر سرتیپ رضا آذریان روز شنبه درباره درگیری با اشرار و دستگیری قاچاقچیان گفت: دلاورمردان ارتش عصر جمعه با انجام گشت و کمین در منطقه تپه سنجدی در نوار مرزی تایباد مانع از ورود متجاوزان مرزی و اتباع غیرمجاز به کشور شدند.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش  با بیان اینکه در جریان این کمین ۱۰ نفر از  متجاوزان دستگیر شدند، افزود: در هنگام انتقال این افراد، گروهی از اشرار و قاچاقچیان به روی نیروهای ارتش آتش گشودند که منجر به شهادت یکی از سربازان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

امیر آذریان اظهار داشت: در این درگیری یکی از اشرار به هلاکت رسید و بقیه اشرار به آن سوی مرز متواری شدند و افراد دستگیر شده نیز به پشت مرز منتقل شدند.

وی افزود: سرباز وظیفه احمد لطفی در جریان گشت و کمین جانانه در منطقه تپه سنجدی در نوار مرزی تایباد مانع از ورود متجاوزان مرزی و اتباع غیرمجاز به کشور شد و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارشد نظامی ارتش در شمال شرق کشور با اشاره به اینکه امنیت پایدار و آرامش کامل در همه نقاط مرزی برقرار است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشیارتر و توانمندتر از همیشه برای تامین امنیت نظام مقدس، تا پای جان ایستاده است و اجازه نخواهد داد هیچ متجاوزی گوشه چشمی به یک وجب از خاک میهن اسلامی داشته باشد.

شهید احمد لطفی ۲۱ ساله از شهرستان زابل در تیپ ۳۷۷ شهید پرویز حِبرانی مستقر در مرز دوغارون مشغول به خدمت بود که عصر دیروز در درگیری با اشرار و قاچاقچیان با درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 714154
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خانواده ایثار گر ان IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    خداوند روحش را قرین رحمت الهی قرار دهد ،روحش در آرامش ابدی وطلب صبر برای پدر ومادر این سرباز وطن ،خداوند ،سربازان مدافع وطن را در پناه خود حفظ کند !!!!!