سؤالی که بسیاری از ما را آزار می‌دهد این است که بعد از مرگ چه کسی در مراسم سوگواری ما شرکت خواهد کرد؟ در این مطلب داستان زن دلسوزی را می‌خوانید که این وظیفه را بر عهده گرفته و سوگوار کسانی شده که کسی را ندارند.

قبرستان سفیدچاه

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود احساسی که به مرگ داریم، سؤالی که بسیاری از ما را آزار می‌دهد این است که چه کسی در زمان مرگ ما در مراسم ما شرکت خواهد کرد؟ یک زن دلسوز این وظیفه را بر عهده گرفته و تصمیم گرفته سوگوار کسانی باشد که کسی را ندارند. «جین ترند هیل» از ایزلینگتون (محله‌ای در شمال لندن) در مراسم تشییع جنازه صدها نفری که هرگز ندیده بود و هیچ دوست یا خانواده‌ای برای سوگواری نداشتند، شرکت کرده است.

عکس | تخصص این زن شرکت در مراسم سوگواری غریبه‌هاست

ترند هیل، که اکنون ۵۵ ساله است، زمانی که فقط ۱۴ سال داشت، پدرش را از دست و مادرش در ۲۰ سالگی درگذشت. مدتی بعد از درگذشت والدینش، یک کارگر قبرستان به سراغ او رفت و از او خواست در مراسم تشییع جنازه سربازی که کسی برای شرکت نداشت شرکت کند؛ هیل هم این درخواست را پذیرفت.

این عمل محبت‌آمیز در روزهای بعد هم تکرار شد و از آن روز به بعد تعداد این درخواست‌ها از او زیاد شد. کارگران قبرستانی که هیل به آنجا می‌رفت، از او درخواست می‌کردند که در تشییع جنازه افرادی که کسی را نداشتند شرکت کند.

او تعداد دقیق مراسمی را که در آنها شرکت کرده نمی‌داند، اما حدودا نماینده سوگواری بیش از ۲۰۰ مراسم تشییع جنازه افراد کاملاً غریبه بوده است.

ترند هیل بازیگر، هنرمند و عکاس است. مرگ، مراسم سوگواری و نمادهای مربوط به آن، او را مجذوب خود می‌کند. طوری که او ساعت‌ها به عکاسی از گورستان‌های وهم‌انگیز و زیبای ویکتوریایی لندن پرداخته است.

ترند هیل می‌گوید: «از کودکی همیشه مجذوب مرگ بودم.» او به زیبایی اسرارآمیز و غیرزمینی که مرگ را احاطه کرده است توجه دارد و به گورستان‌ها به عنوان گالری‌های هنری در فضای باز نگاه می‌کند. او اهمیت افراد فراموش شده را تصدیق می‌کند و می‌گوید همه باید کسی را داشته باشند که شاهد دفن و پایان زندگی او باشد.

ترند هیل زمان خود را صرف مرتب کردن و نگهداری قبرستان می‌کند و از گورستان‌های سراسر جهان بازدید کرده است. اشتیاق غیرمعمول او باعث شده است در رشته علوم مرده‌شناسی دکتری بگیرد تا بتواند به عنوان مورخ گورستان کار کند!

عکس | تخصص این زن شرکت در مراسم سوگواری غریبه‌هاست

او در کتاب خود نوشته است که چگونه آزار و اذیت خانگی و یک بیماری مزمن زندگی او را زیر و رو کرده و این مسائل چگونه او را برنده جایزه عکاسی کرده است.

هیل درگیر مرمت و حفظ بنای تاریخی شد و یک کارگردان فیلم وقتی او را در یک گورستان دید، از او خواست در یک فیلم بازی کند.

اکنون که تمایل او به گورستان‌ها و شرکت در مراسم تشییع جنازه شناخته شده است، در فیس‌بوک برای شرکت در مراسم تشییع جنازه دعوت‌نامه دریافت می‌کند و حتی اگر مردم از او بخواهند لباس عزا می‌پوشد.

وی می‌گوید: «امیدوارم بتوانم کاری کنم که مردم کمتر احساس ترس از مرگ داشته باشند.»

منبع: یک‌پزشک

کد خبر 713742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha