مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: شهر جدید سهند تنها شهر آذربایجان شرقی است که در آن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود و میزان آن در حدود ۲۰ لیتر در ثانیه است.

آبياري

به گزارش همشهری آنلاین، محمد خانی در این باره گفت: شهر جدید سهند تنها شهر آذربایجان شرقی است که در آن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود و میزان آن در حدود ۲۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به هزینه‌های بالای انتقال پساب تصفیه خانه این شهر، امکان استفاده از این منبع در فضای سبز وجود ندارد.

او با بیان اینکه در شهر جدید سهند با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه هستیم، تاکید کرد: این مشکل در آینده تشدید نیز خواهد شد چرا که افزایش جمعیت این شهر بیش از برنامه ریزی و پیش بینی‌های صورت گرفته در زمان ساخت آن بوده و منابع و زیرساخت‌های فعلی به سختی پاسخگوی میزان مصرف آن است.

مدیرعامل آبفای استان گفت: در حالی که جمعیت سهند ۲۲۰ هزار نفر در دراز مدت پیش بینی شده بود، شواهد ساخت و سازهای قبلی و مسکن ملی حاکی از حضور جمعیت ۲۷۰ هزار نفری این شهر در سال‌های آینده است.

خانی تصریح کرد: علاوه بر این تامین آب اراضی و مزارع مناطق اطراف نیز چالش دیگری است که چنین شرایطی شهر جدید سهند را به یکی از مشکل دارترین شهرهای استان به لحاظ امکان تامین پایدار آب شرب تبدیل می کنند و حل آن نیازمند اقداماتی از جمله تفکیک انشعابات غیرضروری و استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌هاست.

کد خبر 713486
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha