با قطع اینترنت به طور رسمی پاخور و بازدید کسب‌وکارها از بین رفته است و این مساوی کاهش فروش و البته هدررفت فعالیت‌های قبلی برای رشد کسب‌وکار است. این مساله علاوه بر تشدید خروج سرمایه انسانی می‌تواند سرمایه‌گذاری در این بخش از اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آمارهای نت بلاکس، قطعی اینترنت در ایران ساعتی ۱.۵ میلیون دلار معادل ۴۵ میلیارد تومان زیان اقتصادی وارد می‌کند که روزانه بیش از ۱۰۸۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. اگرچه مطالعات معاونت پژوهشی سازمان امور مالیاتی میزان این خسارات را روزانه تا ۳ هزار میلیارد تومان نیز برآورد کرده است.

کیوان نقره‌کار، یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: حدود ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کنند و بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران حدود ۱۰ میلیون از ۱۱ میلیون کسب‌وکار  اینترنتی به صورت مستقیم و  غیر مستقیم از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از تاثیر محدودیت‌ها و قطع اینترنت بر کسب‌وکارها نشان می‌دهد تا ۱۷ مهرماه، بیش از ۴۱ درصد شرکت‌ها ۲۵ تا ۵۰ درصد درآمد خود را در این مدت از دست داده‌اند و حدود ۴۷ درصد هم بیشتر از ۵۰ درصد، کاهش فروش داشته‌اند.

پیام‌رسان‌ها تاثیر بسیار زیادی در توسعه کسب‌وکارها داشته‌اند و بسیاری از مشاغل خانگی، سنتی و خدماتی در حال استفاده از این فضاها هستند. از لحاظ تعدادی حداقل ۴۰۰ هزار کسب‌وکار کوچک تحت‌ تاثیر قرار گرفتند و این آمار می‌تواند بیشتر از این هم باشد و تا یک میلیون برسد.

کد خبر 713470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    9 0
    ... منفعت شخصی نداشته باشه برای کسی مهم نیست . فعلا نون توی فروش وی پی ان و بودجه ریزی برای پلتفرم های داغون هست