قیمت‌های سفر به قطر برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۲ متفاوت است، اما در شرایط معمولی، حداقل ۱۵۰ تا۱۶۰ میلیون تومان برای ۱۲ روز اقامت جهت تماشای هر ۳ بازی تیم ملی ایران لازم است. تورهای VIP هم بین ۴۰۰-۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند که به صورت ویژه به علاقه‌مندان فوتبال خدمات می‌دهند.

جام جهانی قطر 2022

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: ۳۵ روز تا آغاز رویداد جذاب جام جهانی قطر ۲۰۲۲ مانده؛ بیست‌ودومین دوره از بزرگترین تورنمنت فوتبال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر برگزار می‌شود.

به‌واسطه همسایگی ایران و قطر، امسال فرصت بی‌نظیری برای ما ایرانیان فراهم شده تا بازی‌های جام جهانی را از نزدیک و از روی سکوها تماشا کنیم. اما با توجه به گرانی بلیت و هزینه بالای اقامت در قطر و با فشار اقتصادی کمرشکنی که اکثریت جامعه درگیر آن هستند، تنها عده‌ای خاص می‌توانند از این فرصت تاریخی استفاده کنند.

۳۵۰ هزار ایرانی به قطر می‌روند

این عده خاص، طبق پیش‌بینی رئیس اتاق مشترک ایران و قطر، احتمالا ۲۰۰ هزار نفر هستند. البته «عدنان موسی‌پور» تاکید می‌کند که هنوز نمی‌توان در مورد اینکه چند ایرانی به قطر می‌روند، عدد دقیقی اعلام کرد اما به نظر می‌رسد حداقل ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کنند. اگر شرایط مهیا شود، حتی پیش‌بینی می‌شود تا ۳۵۰ هزار نفر هم برای تماشای بازی‌ها از ایران به قطر بروند.

سفر به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی چه شرایطی دارد؟

مسافرانی که از ایران برای تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر می‌روند نگران دریافت ویزا نباشند. آنها برای شرکت در تور جام جهانی نیازی به اخذ ویزای قطر ندارند و فقط کافی است که هایا کارت (hayya card) دریافت کنند. هایا کارت به منزله همان ویزای توریستی در زمان برگزاری جام جهانی قطر است.

نگرانی دیگر مسافران ایرانی، واکسیناسیون کروناست. اما طبق گفته رئیس اتاق مشترک ایران و قطر، هنوز محدودیت رسمی از سمت قطر اعلام نشده و محدودیت واکسن هم از سوی قطری‌ها برداشته شده است.

حداقل و حداکثر هزینه سفر به قطر چقدر است؟

هزینه‌ سفر به قطر برای تماشای زنده بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ متفاوت است. درواقع، قیمت تورهای جام جهانی قطر با توجه به امکانات، درجه هتل و همچنین بازدید از مکان‌های دیدنی قطر متفاوت خواهد بود.

رئیس مشترک اتاق ایران و قطر در این باره می‌گوید: مسئول پکیج‌های فروش جام جهانی قطر اتاق بازرگانی است اما در حال حاضر در سرتاسر تهران آژانس‌های هواپیمایی در حال فروش بلیت هستند و همه می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و فروش بلیت به شکل انحصاری دست کسی نیست.

موسی‌پور در مورد حداقل و حداکثر هزینه مسافرت به قطر هم می‌گوید: قیمت‌ها متفاوت است، اما در شرایط معمولی، حداقل ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان برای ۱۲ روز اقامت جهت تماشای هر ۳ بازی تیم ملی ایران لازم است. تورهای VIP هم بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند که به صورت ویژه به علاقه‌مندان فوتبال خدمات می‌دهند.

بهترین گزینه، سفر از تهران است

با توجه به هزینه‌های بالای سفر به قطر، مسئولان پیش‌تر اعلام کردند که ایرانی‌ها به جای اقامت در دوحه، می‌توانند در جزیره کیش اقامت داشته و فقط برای دیدن بازی‌ها به قطر سفر کنند تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنند اما تاکنون هیچ اقدام و خبر رسمی در زمینه تدارک امکانات در کیش منتشر نشده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر در این باره می‌گوید: الان بهترین گزینه، گزینه تهران است، چون هم پرواز قطر ایرویز برقرار است و هم خیلی از شرکت‌ها پرواز ایران‌ایر را برقرار کرده‌اند.

جام جهانی قطر چقدر آورده تجاری برای ایران دارد؟

قطر روی برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یک رویداد بزرگ  اقتصادی-ورزشی سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است. طبق اعلام مقامات قطری، تاکنون بین ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون نفر برای دریافت ویزای این کشور درخواست داده‌اند. این تعداد گردشگر آورده مالی بسیاری برای این کشور خواهد داشت.

در این میان، همسایگی ایران با قطر می‌تواند فرصت‌های اقتصادی خوبی برای کشور ما به همراه داشته باشد. رئیس اتاق مشترک ایران و قطر درباره اینکه درآمد احتمالی ایران از جام جهانی قطر چقدر خواهد بود؟ می‌گوید: همانطور که گفته می‌شود فرصت اکسپوی دُبی ۲۰۲۰ از دست رفت، همین حدیث در مورد جام جهانی قطر ۲۰۲۲ وجود دارد، منتها من این اعتقاد را ندارم.

موسی‌پور توضیح می‌دهد: با وجودی که برای خیلی از کارها دیر شده اما هنوز خیلی از فرصت‌ها علی‌الخصوص در بخش صنایع دستی و گردشگری باقی مانده است.

وی می‌افزاید: در این راستا، اتاق بازرگانی به نمایندگی از بخش خصوصی به دنبال معرفی فرصت‌های گردشگری ایران علی‌الخصوص در بخش صنایع دستی است.

طبق گفته موسی‌پور، نمایشگاه محصولات ایرانی، صنایع‌دستی و گردشگری با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از ۳ روز قبل از جام جهانی در منطقه توریستی کتارای قطر برپا می‌شود و به مدت یک ماه دایر است.

نمایشگاه محصولات ایرانی؛ یک فرصت تاریخی بی‌نظیر

رئیس اتاق ایران و قطر با بیان اینکه نمایشگاه محصولات ایرانی، صنایع‌دستی و گردشگری یک فرصت تاریخی بی‌نظیر است، می‌گوید: این نمایشگاه در قلب دوحه برپا می‌شود و چون در معرض دید تمام توریست‌ها و تماشاگران جام جهانی است، فرصت بسیار خوبی است که فعالین حوزه صنایع دستی و مواد غذایی با شرکت در آن هم برند خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند و هم محصولات خود را به فروش برسانند.

موسی‌پور در مورد استقبال برای حضور در این نمایشگاه می‌گوید: تا الان خیلی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند اما به دلیل قطعی فضای مجازی به احتمال زیاد هنوز عده‌ای مانده باشند.

وی در مورد شرایط ثبت‌نام در این نمایشگاه می‌افزاید: علاقه‌مندان حوزه صنایع دستی، خشکبار و مواد غذایی و بخش‌های دیگر می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه اتاق مشترک ایران و قطر به آدرس تهران، خیابان بهشتی، خیابان قائم‌مقام، خیابان میرزا حسنی، پلاک ۱۸، ساختمان تشکل‌های اتاق تهران، طبقه دوم اطلاعات لازم را دریافت کنند.

همچنین، شماره تماس مستقیم ۰۹۱۹۵۰۷۹۳۷۳ آماده پاسخگویی به متقاضیان است. افزون بر آن، سایت نمایشگاه محصولات ایرانی، صنایع‌دستی و گردشگری به آدرس iranglory.com در دسترس است و متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند وارد سایت شده و ثبت‌نام کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر در پایان می‌گوید: با وجود فرصت‌هایی که از دست رفته، صادرات ما به قطر علی‌الخصوص در بخش صنایع دستی و مواد غذایی روز به روز تا پایان جام جهانی افزایشی خواهد شد و با برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی امیدوارم بتوانیم آورده تجاری خوبی به دست بیاوریم.

کد خبر 713001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    دیگه سفر بین شهری هم برای ما ایرانی ها داره آرزو میشه
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    بعضی میگویندنرویم تا نبینیم بهتر است قطر اوج گرفته است