همشهری آنلاین: سرپرست دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی از فعالیت 128 گروه سیار کاهش آسیب های اعتیاد در کشور خبر داد.

فرهاد اقطار گفت: این گروه‌ها با همکاری معتادان بهبود یافته، زیر نظر 86 مرکز کاهش آسیب‌های اعتیاد فعالیت می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: گروه‌های سیار با حضور در پاتوق‌های معتادان و جلب اعتمادشان به ارائه خدمات بهداشتی به منظور کاهش بیماری‌ها و عوارض نامطلوب اعتیاد می‌پردازند.

اقطار با بیان اینکه مراکز کاهش آسیب‌های اعتیاد با همکاری بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، گفت: با فعالیت این مراکز افزایش آمار ابتلا به ایدز و هپاتیت در کشور متوقف شد و بیماری‌های عفونی نیز کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته 35 هزار معتاد در این مراکز پرونده تشکیل دادند، افزود: این آمار تا پایان سال 87 حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت.

اقطار بابیان اینکه مراکز ترک اعتیاد با متادون نیز با مراکز کاهش آسیب‌های اعتیاد همکاری می‌کنند، افزود: معتادان پس از اصلاح مصرف برای ترک اعتیاد راهنمایی می‌شوند.

سرپرست دفتر پیشگیری و امور اعتیاد بهزیستی گفت: 60 درصد معتادان در حال ترک با متادون کشور زیر پوشش مراکز این سازمان قرار دارند.

وی درباره دیگر خدمات این دفتر نیز افزود: 25 سرپناه به منظور ارائه خدمات بهداشتی به معتادان خیابان خواب زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کند.

اقطار گفت: 4 مرکز کاهش آسیب‌های اعتیاد و 5 سرپناه ویژه بانوان معتاد است.

کد خبر 71278

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز