سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست امروز این کمیسیون تاکید کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون استانداران، فرمانداران و شهرداران نمی‌توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت برای نمایندگی مجلس اعلام داوطلبی کنند.

کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

به گزارش همشهری آنلاین، علی حدادی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مورد بررسی قرار گرفت و موادی از آن مصوب شد. بر اساس مصوبه امروز کمیسیون زمان بررسی اسناد و مدارک داوطلبان تا ۱۵۰ روز افزایش یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در جلسه امروز مصوب شد افرادی که می‌خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند، پیش از ثبت نام الکترونیکی، پیش ثبت نامی انجام دهند تا اطلاعات آنان به درستی بررسی شود سپس در زمان رسمی ثبت نام اصلی را انجام دهند. همچنین مصوب شد که استانداران، فرمانداران و شهرداران نمی‌توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت برای نمایندگی مجلس اعلام داوطلبی کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون افراد در سطح ملی و سطح حوزه انتخابیه نمی‌توانند ضمن خدمت اعلام کاندیداتوری کنند و در صورتی که می خواهند در این کارزار حضور پیدا کنند باید سه ماه پیش از ثبت نام در انتخابات استعفا بدهند و مراحل را طی کنند.

کد خبر 712727
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha