حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی، استاد دانشگاه تهران و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و علی مطهری در نشست استادان دانشگاه تهران با رئیس این دانشگاه در خصوص حوادث اخیر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

سعیدرضا عاملی گفت: به دلیل توسعه ارتباطات در سطح جهانی، فرامحلی شدن جهان و حضور فناوری نوین با جامعه متفاوتی مواجه هستیم. بعد از ماجرای مهسا امینی مهندسی صورت گرفت که صدای آن از داخل بی بی سی و ایران اینترنشنال و صدای منافقین و صدای کومله و صدای چپ های تند دنیا بیرون آمد، آن یک مهندسی و توطئه اجتماعی بود تا اعتراض اجتماعی. هر مسئله ای که پیش می آید، کنارش ایران هراسی، اسلام هراسی، شیعه هراسی، دولت هراسی و انقلابی هراسی بوجود می آید. خیلی اوقات در فضاهایی آن قدر نگاه کور راجع به ایران وجود دارد که وقتی چند متغیر واقعی در مورد ایران را می گویید تعجب می کنند. مثلا میزان مشارکت زنان، تعداد دانشجو، رشد علمی در ایران؛ اینها را تعجب می کنند. بازنمایی که راجع به حجاب کردند این بود که حجاب اجباری، حجاب اجباری بیان یک مغالطه غلط است. تکالیف الهی همه یک وظیفه شرعی است که یک مسلمان مقید به انجام آن است. ضعیف کردن پلیس راه را برای غارتگران بوجود می آورد. 

علی مطهری در این نشست گفت: قبلا چون اعتماد بیشتری به نظام بود ما با چنین عکس العملی مواجه نمی شدیم برای اینکه اعتماد داشتند، می گفتند محال است پلیس ما چنین کاری کرده باشد. ولی امروز اعتماد ندارند و هر چه هم می گوییم قبول نمی کنند. این چند ماه را نگاه کنید، صحبت هایی که دبیر ستاد امر به معروف داشته، اصلا التهاب را ایشان شروع کرده، اینکه دوربین ها در مترو عکس می گیرند و عکس خانم ها را با عکس کارت ملی مطابقت می دهیم، برگه جریمه می رود در منزل آنها، دو ماه دائم گفت حجاب حجاب، آن هم در شرایطی که مردم در خریدن سیب زمینی و پیازشان مانده اند. در این قضیه هم عده ای دنبال برداشتن حجاب هستند؛ هم فال است و هم تماشا. هم شعار آزادی می دهند و هم بالاخره دنبال مسائل خودشان هستند. آقایان هم که بدشان نمی آید خانم ها بی حجاب باشند.

Play Video
 

کد خبر 712701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    15 7
    حوصله زندگی رو نداریم، چه برسه به حجاب،🤣🤣🤣
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    17 7
    عجیب هست این فرهنگ مرد سالاری که راجع به همه چیز و همه کس میخواد نظر بده...
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    10 1
    شما که یک مرد هستی چرا راجع به حجاب خانم ها اصلا نظر میدی