ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها از طرح جدید نمایندگان مجلس برای ادغام حساب‌ها و کارت‌های بانکی افراد خبر داده است. مطابق آمار بانک مرکزی، ۵۰۰ میلیون کارت بانکی در ایران موجود است؛ هر ایرانی ۷ کارت بانکی!

ابوترابی گفته است: این تعداد از حساب یا کارت بانکی خطرناک است مشکل در مسائل اقتصادی کشور ایجاد می‌کند. افرادی که بر اثر محکومیت حساب‌های بانکی‌شان مسدودشده است یا قصد پولشویی دارند و یا اتباع غیرمجازخارجی که در کشور اقامت دارند به‌راحتی می‌توانند کارت بانکی افراد را اجاره و از آن استفاده کنند. هدف از این کار این است که تمام حساب‌ها و کارت‌های بانکی جمع‌آوری و تبدیل به یک کارت با مشخصات افراد شود تا افراد سودجو نتوانند از این حساب‌ها استفاده کنند

عضو کمیسیون شوراها گفت: مطابق این طرح، فقط یک کارت برای هر فردی وجود خواهد داشت و دیگر نمی‌توانند کارت بانکی خود را به سایر افراد اجاره دهند. این طرح را می توان برای کودکان ۱۰ سال به بالا اجرا کرد؛ کارت بانکی برای کودکان و نوجوانان فقط مخصوص خرید و مسائل روزمره.
 

کد خبر 712692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 6
    اولا که من 7 کارت ندارم یکی دارم از بی نظمی بدم میاد.دوما چرا10 سال به بالا؟این کمه همون برای پسرها16 سال برای دخترا18 سال بهتره یعنی زمانی که خودشون شخصیت حقیقی وحقوقی پیداکردن. بدشم این طرح اجرابشه خیلی بهتره چون اگریه روزی کارتهاروحذف وفقط خدمات دهی روبه گوشیای همراه وصل کنن راحترانجام میشه وازدست رسیدای عابربانکی هم خلاص میشیم.
    • M IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      9 0
      جالبه که پسرا 16 سالگی شخصیت پیدا میکنن ولی دخترا 18 سالگی چطوره اصلا به دخترا کلا کارت ندن 😏شما با این طرز فکرت حرف نزنی بهتره
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    باید استاندارد ایران هم مانند استاندارد جهانی بشود
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 2
    متاسفانه خیلی از افراد و شرکت ها از دادن مالیات فرار می کنند و قانون را دور میزنند؟! چرا ؟! چون سامانه ای روشن و جامع وجود ندارد ؟! سامانه ای هوشمند که قوانین تعریف شود و کسی قادر به دور زدن نباشد کسی قادر به رشوه دادن نباشد کسی نتواند احتکار کند کسی نتواند گران فروشی کند تولید کننده نتواند از دادن مالیات فرار کند شخص و شرکتی نتواند قاچاق کند ، کار خوبی هست که هر شخص یک کارت بانکی داشته باشد و درآمد و مالیات اشخاص مشخص باشد و این قوانین برا همه لازم الاجرا باشد .