مجموعه‌ای از ساختمان‌های اداری در وین ساخته شده است که انرژی خود را از گرمای بدن افراد تامین می‌کند؛ این ساختمان‌ها به دلیل داشتن دمای ثابت،‌ نیازی به سیستم گرمایشی ندارند.

ساختمان

به گزارش همشهری‌آنلاین، گروه املاک و مستغلات «سوراویا» در وین شروع به ساخت یک مجتمع اداری پیشرفته و پایدار کرده است؛ این مجتمع سه‌سازه‌ای به نام «رابین» به سیستم گرمایشی نیاز ندارد زیرا دمای آن بر روی ۲۲ درجه سانتیگراد ثابت است.

این پروژه قرار است در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود. این منطقه هفت هزار متر مربع فضای اداری برای ۳۰۰ شغل خواهد داشت. این ساختمان‌ها برای گرمایش نیازی به انرژی ندارند و گواهی طلایی را از انجمن ساختمان‌های پایدار اتریش دریافت می‌کنند.

ایده اصلی گرمایش مجتمع رابین، استفاده و حفظ گرمای بدن انسان و همچنین انرژی ساطع‌شده از وسایل الکتریکی است. طبق بیانیه سازنده، این امر از طریق دیوارهای آجری با ضخامت ۸۰ سانتی‌متر و پنجره‌های سه جداره ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد که سطوح فوق‌العاده انرژی را حفظ می‌کنند.

علاوه بر این، مردم منبع اصلی انرژی خواهند بود، زیرا بدن یک انسان حدود ۸۰ تا ۹۰ وات انرژی و همچنین دستگاه‌های الکتریکی مانند لامپ‌ها و افراد نیز گرما منتشر می‌کنند. به گفته سازنده، این اتفاق منجر به دمای ثابت ۲۲ تا ۲۶ درجه می‌شود. با این حال، ساختمان‌ها دارای یک سیستم خنک‌کننده خواهند بود که قرار است در روزهای اوج گرمای تابستان مورد استفاده قرار گیرد. با این حال سیستم خنک‌کننده به گونه‌ای در ساختار رابین ادغام شده است که حداقل انرژی را مصرف می‌کند.

به دلیل ساختار مستحکم ناشی از آجرهای ضخیم و سادگی نسبی تکنولوژیکی، ساختمان دوام و پایداری طولانی مدتی را از خود نشان می‌دهد. به گفته سازنده، این بنا در مقایسه با ساختمان‌های معمولی در کل چرخه عمر خود حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر خواهد بود.

در عین حال، رابین یکی از بزرگترین مشکلات اتحادیه اروپا در حال حاضر را حل می‌کند. حدود ۵۱ درصد از مصرف انرژی در این بلوک به سمت گرمایش و سرمایش هدایت می‌شود. حل مشکل هدررفت انرژی و منابع یکی از راه حل‌های پایداری است که شهرها باید در آینده در نظر بگیرند.

منبع: ایمنا

کد خبر 712674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha