دو نیروی داوطلب روز شنبه در یک اردوگاه آموزش نظامی در جنوب غرب روسیه به سوی نیروهای دیگر آتش گشودند و دست کم ۱۱ نفر را کشتند.

soldiers

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه این حادثه در که در یک میدان تمرین نظامی در منطقه بلگورود در جنوب غرب روسیه رخ داد، به زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر هم منتهی شد.

وزارت دفاع روسیه گفت این دو نفر تیرانداز تبعه یکی از جمهورهای شوروی سابق بوده‌اند و پس از این حمله با شلیک گلوله از پای درآمدند.

این وزارت این حادثه را یک حمله تروریستی خواند.

خبرگزاری تاس اعلام کرد:‌ «این دو تروریست در جریان تبادل آتش از پای درآمدند.»

یک سایت خبری روسی نزدیک به پلیس اعلام کرد این حادثه تیراندازی در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در جریان تمرین  تیراندازی رخ داده است.

این حادثه تیراندازی در هنگام رخ داده است که ده‌ها هزارا نفر از مردان روس به تازگی احضار شده به اوکراین فرستاده می‌شوند. این بسیج شتابزده نیروهای احتیاط که با مشکلات و بی‌نظمی‌هایی هم همراه بود، به خروج شماری از جوانانی از روسیه انجامید که نمی‌خواستند در جنگ شرکت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان گفت ۱۶۰۰۰ نفر از نیروهای بسیج‌شده هم اکنون در اوکراین در حال جنگیدن هستند و تا به حال ۲۲۲۰۰۰ نفر احضار شده‌اند.

رسانه‌های محلی مواردی از مرگ‌های سربازان احضار شده را در مراکز آموزشی گزارش کرده‌اند، ا زجمله یک مورد خودکشی با تیراندازی به خود در یک پایگاه نظامی در سنت‌پترزبورگ و یک مورد بریدن گلو در یک سالن نمازخانه در سیبری.

کد خبر 712489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha