دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

کریم اعظمی: ایمان مبعلی فصل گذشته همراه با الشباب قهرمان لیگ امارات شد.

او در شرایطی این تیم را ترک کرد که مسئولان باشگاه تحت هر شرایطی خواهان تمدید قرارداد این بازیکن بودند ولی مبعلی در نهایت به پیشنهاد الوصلی‌ها پاسخ مثبت داد تا پیراهن زرد یکی از معروف‌ترین تیم‌های دبی را برتن کند.

این فصل اما همه چیز برخلاف خواسته‌های مبعلی پیش رفت چرا که الوصل در لیگ امارات و پس از پایان نیم‌فصل اول نتایج قابل‌قبولی نگرفته، در ضمن مبعلی هم نتوانسته درخشش فصل گذشته را در این تیم تکرار کند. البته او در گفت‌وگو با همشهری مصدومیت از ناحیه کمر را دلیل افت خودش می‌داند.

  • نیم‌فصل اول برای تو راضی‌کننده نبود اینطور نیست؟

بله، درست است. از اول فصل مشکل کمر‌درد داشتم و تمرینات بدنسازی را از دست دادم. با دستور پزشکان باید استراحت می‌کردم ولی مسئولان باشگاه قبول نکردند. آنها به من گفتند که هرطور دوست دارم تمرین کنم ولی در مسابقات همراه الوصل باشم. درضمن در خیلی‌ از بازی‌ها به زور آمپول بازی کردم و چون قرارداد داشتم مجبور بودم خواسته الوصلی‌ها را قبول کنم.

  •  پس از عملکردت راضی نیست؟

با توجه به شرایطی که داشتم از عملکردم راضی نیستم و فکر می‌کنم فقط با 60 درصد از توانایی‌هایم بازی کردم. البته الان وضعیتم چند هفته‌ای است که بهتر شده و در بازی با الشباب تیم سابقم دو بار گلزنی کردم، پاس‌گل دادم و به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شدم. تعطیلات نیم‌فصل هم بهترین فرصت برای من است تا بیشتر استراحت کنم و اگر الوصلی‌ها اجازه‌ بدهند نمی‌توانم در جام اتحادیه بازی کنم تا مشکل آسیب‌دیدگی‌ام به طور کامل برطرف شود.

  • چرا الوصل این فصل نتایج خوبی نگرفته؟

دوست ندارم وارد مسائل جزئی شوم ولی ما قبل از شروع فصل، سه‌ماه با تفکرات یک مربی چک تمرین کردیم و در هفته اول هم به پیروزی رسیدیم. مسئولان باشگاه در دومین هفته و پس از باخت  مقابل الوحده او را برکنار کردند و این شرایط تیم ما را به هم ریخت. مسئولان باشگاه پس از دو هفته متوجه شدند که این مربی از لحاظ فنی چندان قوی نیست و این اتفاق واقعا جای تعجب داشت.

  •  اگر این اتفاق پیش نمی‌آمد الوصل مدعی قهرمانی بود؟

صادقانه باید بگویم خیر. چرا که تیم ما در ابتدای فصل در گرفتن بازیکن ضعیف عمل‌ کرد. در ضمن الوصل در خط دفاعی مشکل زیادی دارد و در حال حاضر از لحاظ گل‌خورده بدترین آمار را داریم. در خط حمله هم یک مهاجم ساحل عاجی داریم که در 10 بازی فقط یک گل به ثمر رسانده و مهاجم برزیلی ما هم فقط سه گل زده است.

  •  از اینکه الوصل را انتخاب کردی پشیمان نیستی؟

من قبل از پایان فصل گذشته با الوصل قرارداد داخلی امضا کردم ولی نمی‌دانستم که این نوع قرارداد اعتبار داشته باشد. متاسفانه کاری از دستم ساخته نبود و تلاش مسئولان الشباب هم نتیجه نداد. من خیال کردم که شاید الوصلی‌ها دوست ندارد رضایت‌نامه‌ام را برای الشباب صادر کنند. به همین دلیل به تهران آمدم و با پرسپولیس مذاکره کردم تا شاید رضایت‌نامه‌ام را برای این تیم بدهند ولی موفق نشدم. در مجموع باید بگویم که الوصل تا الان تجربه تلخی برای من بوده است.

  • فصل آینده هم قرار است در امارات بازی کنی؟

هر سال می‌گویم که قصد دارم به ایران برگردم ولی این اتفاق نمی‌افتد. دوست ندارم کلیشه‌ای حرف بزنم ولی باید تغییر و تحولاتی در زندگی و فوتبال من ایجاد شود و واقعا دلم برای فوتبال ایران تنگ شده است.

  • اگر برگردی. قصد داری به پرسپولیس بروی؟

چند دوست صمیمی من در این تیم بازی کرده‌اند و شاید این موضوع باعث شده تا بحث رفتن من به پرسپولیس همیشه مطرح شود ولی باید بگویم که امیر قلعه‌نویی را هم دوست دارم و اگر از استقلال پیشنهاد داشته باشم به آن فکر می‌کنم.

  • به فکر بازی کردن در اروپا نیستی؟

اتفاقا خیلی دوست دارم در اروپا بازی کنم و اگر پیشنهادی باشد حتما بررسی خواهم کرد.

  • فکر می‌کنی چرا با این همه توانایی تا به حال در اروپا بازی نکرده‌ای؟

اصلی‌ترین دلیلش بازی نکردن در تیم ملی است. اگر به اندازه کافی بازی ملی داشتم الان در اروپا بودم.

  • از این موضوع حسرت نمی‌خوری؟

به‌هر حال خیلی‌ مواقع به آن فکر می‌کنم ولی قسمت این بوده که در تیم ملی به حقم نرسم.

  • در ایران این موضوع عنوان می‌شود که تو در فهرست سیاه علی دایی هستی. نظر خودت چیست؟

فکر نمی‌کنم چنین موضوعی وجود داشته باشد. من هیچ وقت علیه علی‌دایی یا برانکو حرف نزدم و الان هم در فهرست سیاه نیستم. فقط باید تلاش کنم تا در نهایت حقم را بگیرم.

  • خیلی‌ها معتقدند به دلیل تکلی که چند سال پیش در بازی صباباتری و فولاد روی پای علی دایی زدی، همچنان مورد غضب او هستی و شاید به تیم ملی دعوت نشوی؟

به نظرمن آن تکل به تاریخ پیوست و علی دایی هم دیگر به این موضوع فکر نمی‌کند. من تکل خطرناکی انجام دادم که جریمه‌اش اخراج بود ولی به هیچ عنوان بی‌احترامی نکردم و این اتفاق فقط در زمین فوتبال افتاد. حتی دایی بعدها چندبار مصاحبه کرد و گفت که دیگر نباید در مورد این موضوع بحث کرد.

  • امیدوار هستی که توسط او به تیم ملی دعوت شوی؟

من تلاشم را انجام می‌دهم ولی همه چیز به کادر فنی تیم ملی بستگی دارد.

کد خبر 71243

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز