طی چند روز گذشته فیلمی از چاقو خوردن یک مامور در ایلام در فضای مجازی پخش شد، صحنه‌ای که از سوی اغتشاشگران و عناصر تجزیه طلب رقم خورد و مردم ایلام آن را محکوم کردند.

اغتشاشات ایلام

به گزارش همشهری آنلاین، طی چند روز گذشته فیلمی دردناک از کتک زدن و در ادامه چاقو خوردن یک مأمور در ایلام در فضای مجازی پخش شد، ماموری که پس از چند عمل جراحی حالا وضعیت مساعدی دارد.

مردم استان ایلام در غرب ایران ۱۰۰ درصد شیعه هستند و در طول انقلاب اسلامی همواره پای آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند، در جریان اغتشاشات اخیر نیز فقط روزهای اول توسط عده‌ای افراد ضد انقلاب و تجزیه‌طلب که از خارج از استان وارد شهر شده بودند، شاهد یک سری ناآرامی‌ها بود که با کمترین خسارت به پایان رسید.

بیشتر افرادی که دست به اغتشاش زده بودند و افرادی که مأمور انتظامی را مضروب کرده بودند، عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلب خارج از استان بودند. استان ایلام و شهر ایلام این روزها وضعیت آرامی را سپری می‌کند.

این فیلم نیز مربوط به روزهای اول ناآرامی بوده و استان بیش از سه هفته است که وضعیت آرامی دارد. صحنه‌ای که از سوی عناصر اغتشاشگر و تجزیه طلب رقم خورد و مردم ایلام آن را محکوم کردند.

مردم این حمله را انجام ندادند

یکی از شهروندان ایلامی اظهار کرد: مردم استان ایلام در طول انقلاب اسلامی در مسیر ولایت حرکت کرده‌اند و در مسیر دشمن نیستند.

احمد عباسی با اشاره به اینکه مردم ایلام حرکت کتک زدن مأمور انتظامی را محکوم می‌کنند و قطعاً این حرکت از جانب مردم نبوده است، افزود: قطعاً از طرف افراد تجزیه‌طلب که سایر استان‌ها به این استان آمده‌اند، صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: قطعاً آنهایی که به خط‌دهی جوانان مشغول هستند، خیرخواه و دلسوز فرزندان ما نیستند و به دنبال اهداف شوم سیاسی خود هستند.

عباسی با اشاره به اینکه آنها امروز در ظاهر به نام آزادی و با دلسوزی دروغین برای جوانان ما، می‌خواهند جوانان ما را قربانی رسیدن به اهداف خود کنند، بیان کرد: دشمنان باید بداند که با این فتنه‌گری نمی‌تواند مردم را از آرمان‌های انقلاب دور کند.

عناصر تجزیه طلب از مردم ایلام نیستند

یکی دیگر از شهروندان ایلامی نیز اظهار کرد: بی‌تردید تعرض به نیروهای انتظامی محکوم است و قطعاً این حرکت از سوی مردم عادی نبوده است.

غلامرضا عزیزی بیان کرد: مردم استان ایلام معتقد به مبانی دینی هستند، این حرکت از سوی یک سری عناصر تجزیه طلب و خط‌دهی، هدایت و سوءاستفاده سرویس‌های بیگانه از احساسات جوانان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مردم ایلام طی چند هفته اخیر، چند راهپیمایی برای محکومیت حوادث اخیر برگزار کردند و همیشه در خط رهبری و ولایت حرکت می‌کنند.

در حال حاضر دستگاه امنیتی و انتظامی استان در حال بررسی همه‌جانبه موضوع فیلم تعرض به یک مأمور انتظامی هستند، آنچه مشخص است مردم استان با عناصر اغتشاشگر صف خود را جدا کرده و این صحنه‌ها نزد مردم جایگاهی ندارد.

این استان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و امنیت این استان مردمی است، مردم استان همواره به قانون احترام می‌گذارند و تاکنون کوچک‌ترین بی‌احترامی از مردم به مأموران استان دیده نشده است.

مردم ایلام همان کسانی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس، خط مقدم جبهه‌های جنگ بودند، در مواقع بمباران زیر درختان پناه می‌گرفتند ولی حاضر به ترک شهر و دیار خود نبودند.

مردم ایلام همان کسانی هستند که در زمان اربعین بیش از ۴ میلیون زائر از این استان تردد می‌کنند و درب خانه‌های خود را برای اسکان و پذیرایی زائران باز می‌کنند. قطعاً حرکات هنجارشکنانه نزد مردم استان محکوم است.

این استان با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، طی سال‌های اخیر کوچک‌ترین ناامنی و حملات تروریستی را شاهد نبود چراکه مردم این استان به آرمان‌های انقلاب وفادار هستند و با عناصر ضد انقلاب به هیچ وجه همراهمی نمی‌کنند.

کد خبر 712410
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 122
  • ایرانی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    تجزیه و.... را نباید بهانه قرار داد مردم از گرانی و سرک کشیدن تو زندگیشون خسته شدن !!!! هر روز قیمت ها رو افزایش میده دولت و به مال و اموال مردم چشم دوخته برا مالیات گرفتن و.... نه امنیت اقتصادی دارند نه امنیت اجتماعی
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      حاکمیت هر طور شده باید موضوع اقتصاد و معیشت مردم را در همه ابعاد حل کند چون در غیر اینصورت امنیت کشور از بلین میرود البته ضمنا به هیچ نیروی نفوذی و تجزیه طلب و عامل بیگانه و همینطور اراذل و اوباش نباید اجازه نفس کشیدن بدهد
    • احمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      بی سواد
    • مهسا IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      هیچ گرانی و تورمی دلیل بر حمله وحشیانه به مامور حافظ امنیت و آرامش جامعه نیست اینها که به این مأمور حمله کردند مثل کفتارهایی هستند که به تنهایی جرات سوت زدن هم ندارند ولی گله ای به یک مامور بدون سلاح حمله ور شده اند. وظیفه حاکمیت برخورد با اشد مجازات است
  • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    این وحشیها به نظر شما دچار احساسات شدند آدم با یک گوسفند هم اینطوری برخورد نمیکنه که این رباله های اجتماعی کردند خواهشاً با اقتدار همه اونها رو اعدام کنید و از آمار این مملکت حذف کنید
    • هانی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      46 12
      آخه دوست عزیز. این چه نظری نوشتی. یعنی چی همه اعدام‌کنید . مگه تو قاضی هستی.
    • amir IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 0
      اینها مثل کفتار هستند وقتی جمع میشن جرات حمله به شیران مملکت پیدا می کنند اینها حلال زاده نیستند اگر بودن به نیروی حافظ امنیت خودشان حمله نمی کردن
  • حسینی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    این تصاویر را می بینیم و دم از تمدن می زنیم و میگیم الان سال ۱۴۰۱ هست . کسی که سنگ آخر را با بی رحمی زد .و زنانی که با جیق وداد وبیداد مردها را شیر می کنید که بزنید واقعا اگر اون پلیس نباشه تو روز روشن هم جرات نمی کنی بیایی بین همین تعداد افراد که الان شیرشون کردی . واقعا جا پلیس باشم یک دختر را اگر سرش را هم جلوم ببرند کاری براشون نمی کردم چون در این مدت ظلم بزرگی به آنها شد از طرف این عده دختر که مردها و پسرها را تشویق به زدن بی رحمانه کردند . وحشیانه و بی رحمانه دیدم که با پلیس چکار کردند در تهران
    • غلام IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      اره این کار بد و اشتباه اما چرا از جمهوری اسلامی که باعث این اعتراضات شده انتقاد نمیکنی
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      63 13
      مردم عاصی شدن
  • Mmm IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    64 24
    چقد بی رحمن😔💔🖤 میدونم دلیلش اینه بعضی از مسئولین ازبس دروغ گفتن و مردم رو هیچ حساب نکردن،این خشمها بخاطر همونه،بخاطر اینک بعضی از این پلیسا خیلی بدرفتاری میکنن یا زور میگن...دیدم که میگم،ولی همشون اینجور نیستن،اینا ک‌به این بنده خدا حمله کردن انگار،وسطشون دو س نفر مشکوک بود احتمالا پول دلار ارز دبجیتال بهشون میدن تا اینکارا کنن،وگرنه مردم همونا بودن که این بنده خدا رو بلند کردن از زمین
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    51 41
    ماموران پلیس باید مانند ماموران پلیس امریکا ( سیستم نظام صحیح ) دوربین سینه ای + اسلحه ی دفاع از خود + تجهیزات دیگر را همراه داشته باشند. و هر دو نفر باید با هم حرکت بنمایند.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    وحشی های وحشی آخر چکار دارید با این مامور انگار این بیچاره حقتونو خورده برید گردن اون بالا دستی هارو بگیرید که حقتونو همه اختلاس کردن و تو خلوت خودشون خوردن بردن برید گردن اون هزران نفر اختلاسگر رو بگیرید که که با گول زدنتون همچنان دارن حقتونو میخورن احمق ها
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    77 13
    سلام/اعتراض مردم به پلیس وسپاه وبسیجی ها نیست بلکه به مسؤلان اختلاسگروگرانی وبیکاری مربوط می شود.
    • Batol12 IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      22 32
      خدا لعنتتون کنه آخه این پلیس بیچاره چکاره است که اونو چاقومیزنیداین پلیس بیچاره به خاطرامنیت ناموس واموال شما داره تللش میکنه وجان خودش به خطرمیندازه به خاطرحقوق ناهی ۵تومان!یقه اون دزدهای مملکت بایدبگیرین که اموال ایران باآقازاده هاشون به خارج میبرن وبه فکرمردم نیستن تامردم صداشون دراومد مردم ازگرونی خسته شدندافسرده شدندچرا یه کیلومرغ بشه ۷۰هزارچرا یه کیلوبرنج بشه ۹۰هزار!بازم بااغتشاش اوضاع بدترمیشه توراخدا همراهی این ضدانقلابهای خیرندیده نکنیداوضاع بهترکه نمیشه هیچ مثل سوریه میشیم دیگه امنیت هم نخواهیم داشت
  • واقع نگر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    85 15
    هرچی رو بکاری همونو درو می‌کنی ...
    • ضامن IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      15 16
      یعنی اینهایی که میگن اعتراضشون بخاطر اختلاس و تورم و بیکاری هستش، همشون دزد و اختلاسگر هستند، یا با این حرفها برای جنایت هایی که در این روزها بر سر پلیس میاد بهونه میاری؟ ان شاءالله به مدد الهی دستشون بشکنه که به پلیس حمله میکنند. ان شاءالله دیگه دستشون بالا نیاد که به کسی سنگ بزنن.
  • ایرانی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    58 61
    باید مردم ایران هر چه سریعتر به خود بیایند این فتنه و توطئه دشمنان هست میخوان مثل سوریه جنگ داخلی راه بندازن و همزمان تروریست و سلاح وارد کشور کنند تا کشور ایران ویران بشه و خود با کمترین هزینه به مقاصد پلیدشون برسند بعنوان یه ایرانی واقعا متاسفم برای یه عده وطن فروش که در ازای مشتی دلار دارن به وطن خود خیانت می کنند و همچنین متاسفم برای یه عده جوان و نوجوان ناآگاه که بازیچه فریب کاری های رسانه های دشمن شده اند اگه ما در کشورمون مشکلاتی داریم که عامل اصلی اش تحریم‌های ظالمانه غرب هست در عوض امنیت داریم که مدیون نیروهای نظامی و انتظامی عزیز کشور سرفرازمون ایران هست پس بیایید اتحاد خود را از دست ندهیم و این بار نیز با هوشیاری و اتحاد نقشه های شوم دشمنان این مرز و بوم را نقش بر آب کنیم و با همدلی با مسوولان مشکلات کشورمون را خودمون برطرف کنیم و اجازه تعدی و تجزیه کشور خود را به هیچ دشمن داخلی و خارجی ندهیم تا به امروز برای این مملکت جان‌های عزیز زیادی فدا شده و جوانان رشید و پاک و مومن زیادی پرپر شده اند بیایید پاسدار خون پاکشان باشیم و با هوشیاری این فتنه را در نطفه خفه کنیم
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 0
      اینکه خودتان را مصداق وطن می پندارید جالبه وطنفروش کسانی هستند که بچه های خودشون رو به بهترین کشورهای غربی می فرستند برای ما روضه از فرهنگ مبتذل غرب می خوانند و جوونهای مردم تو سطل زباله دنبال یک لقمه نون هستند
  • علی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 6
    دید موسی یکی کشته فتاده..........
  • نیما IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    24 54
    باید وسط میدان شهر اعدامش کنند تا عبرت بشه برای بقیه
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    21 70
    امان از شکم سیری. رفاه زدگی جامعه میشود این. بعنوان مثال وقتی دولت تمام ایران را گاز میکشد، آن جوانی که باید بدنبال جمع کردن پِهن گاو و چوب و خار بگردد، فارغ از این کار میشود و وقت اضافه خود را در اینترنت و عیاشی و آشوب میگذراند! مردم پرتوقع شده اند. خداوند ناشکری را برنمیتابد و زود تلافی میکند.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    48 70
    خاک بر سرتان که با وحشی گری به خادمین خودتان تیغ میکشید،به نظرم ادم باید شرف و ناموس خودش را فروخته باشد که با پلیس وطنش اینگونه حمله کند
  • F IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    40 46
    پلیس بیچاره چه گناهی مرتکب شده؟
  • محمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 33
    مامور بدبخت برای برجی ۸ میلیون خودشو به کشتن میده،اینم جواب خوبیهاش،واقعا نیروهای مسلح ایران مظلومن
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 37
    به خدا اینا اگر مرد بودن این طور رفتار نمی کردن .چند نفر به یه نفر اخه.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 32
    خدالعنتشون کنه...اینجوربه پلیس حمله میکنند حال انکه امنیت ناموسشون بوجود پلیس هست
  • NL ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    53 15
    چاقو خوردن پلیس رو نشون میدید ولی چرا ...
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    30 30
    دولت باید کلیه هزینه های اغتشاشات رو با مصادره از مال این افراد حتی با مصادره خانه پدر و خانواده شون مجبور به پرداخت کنن
  • حزب اله IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    22 30
    والله دلم ادم به درد میاد مگر اون مامور از فضا آمده یا از کشور بیگانه رفتار زشت و ناپسندی خداوکیلی نباید اجاز اینطور برخوردی به این بیشرفها بدن که اون مامور بدبخت چکار کرده اونم بچه خود همون شهره بیچاره
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    26 27
    سلام. پلیس حامی امنیت است چرا باید اجازه بدهند چندتا اوباش اینقدر گستاخ و گستاخه به مامور و حافظ امنیت بی احترام شود
  • کیان IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    32 33
    لعنت به هر کی میخواد آرامش را از مردم بگیره بابا بخدا دلار بشه دونه ای یک میلیون هم میشه زندگی کرد اما با وجود منافق نمیشه زندگی کرد درود بر دلاور مردی که جلوی نا امنی سینه سپر کرد.
  • بابک IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    41 21
    چرا از کشته شدن مردم توسط پلیس فیلم نمیزارید ؟
  • reza IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    14 20
    کسی منکر وجود مشکل نیست ولی این راه حلش نیست فقط بد تر میکنید اوضاع رو . نباید بزارین یه عده خارجی یا خودفروخته داخلی با دادن اعطلاعات غلط و جوسازی و سو استفاده از هیجانات و جو گیر کردن شما (اونم در حضور زنان که خودش کلی باعث جو گیر شدن میشه ) از شما سوع استفاده کنن و باعث نابودی شما والبته در خواب خودشون ایران بشن و همچنان نقد با به مسعولین بی کفایت سر جاشه و اول از همه باید اونهارو امر به معروف و نهی از منکر کرد اما نه زامبی وار به طوری که دشمن شاد بشیم و دیگه خودتون میدونید ... التماس تفکر یا حق
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    خدا لعنت کنه اغتشاش گران رو درد بی درمون بگیرن
  • علیرضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    من قصد دفاع از مردمی که به پلیس حمله میکنند رو ندارم ، مسلمآ کار زشتی میکنن، ولی ما فقط فیلم حمله مردم به پلیس رو میبینیم. اتفاقات قبل از واکنش مردم در این کلیپ نیست، الکی نباید بشینیم اینجا و با دیدن یک فیلم چند ثانیه ای قضاوت کنیم، باید ببینیم چه عاملی باعث شده که مردم اونطوری به یک افسر پلیس حمله کنن ، مجددا تکرار میکنم قصدم تایید کار اون افراد نیست، ولی مسلمأ علت حمله مردم نمیتونه بدون دلیل باشه ، حتمأ و صد در صد اون مامور پلیس با کاری که انجام داده موجب عصبانیت شدید اون افراد شده ، (( الله اعلم ))
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    خواستار اشد مجازات برای مخلین امنیت جامعه هستم
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 2
    موافق این حرکت نیستم اما از حق نگذریم کارد به استخوان مردم رسیده دیگر چه انتظاری از آنها دارید؟! وقتی یک مأمور از روی ناچار طرف ناحق را می‌گیرد مردم آن را مقصر می‌بینند و سپر بلای دیگری می‌شود همه چیز را به گردن دشمن خارجی نیندازید
  • ایرانی ایراندوست IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    کسی که به نماد امنیت این کشور خشونت انجام میده و با چاقو بدن انرا زخمی میکند نه ایرانی هست و نه دلش برای این مردم میسوزد امروز مامور امنیت را حدف قرار میدهد و فردا من و شما شهروند را
  • رحمت IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    چرا بعد از گذشت بیش از ۱۲ سال دستگیری و اعترافات تلویزیونی مفسدین اقتصادی اتفاق نیفتاده و انجام نشده ؟!
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 1
    تو رو خدا این اغتشاش گرها رو جمع کنید اینها از داعش بدترند که مامور امنیت رو با چاقو میزنند ،مثل کفتار گروهی می‌ریزند رو سر مأمور امنیت
  • بینام IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    خاک تو سر ملت بی فکر که اسیر دست امریکا وداعش شدن تف تو روی اونایی که میزیزن خیابان...
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    دایی من ۱۲ سال بیشتر نداشتن که سال ۶۱ بشهادت رسیدند . با اصرار و التماس و گریه عازم جبهه شدن و در بخش تدارکات بودند که با تک دشمن و اصابت ترکش به سرشون بشهادت رسیدند . مادربزرگم هنوز هم بعد از حدود ۴۰ سال روزی نیست که به یاد دایی نوجونم اشک نریزه و دلتنگی نکنه😢 اما خودش میگه بیشترین چیزی که الان جگر من رو میسوزونه و داغش بیشتر از شهادت پسرم برام سخته دیدن این اغتشاشات و ناامنی . میگه پسرم من و امثال پسرم من رفتن با شکم گرسنه برای ناموس و مملکت، الان اینه جواب خون عزیزای ما؟؟
  • بازوکا IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    خدایی یه ذره فکروتفکر هم خوب چیزیه،خوب برادرمن خواهرمن،این برادرنیروی انتظامی هم نان آور خانواده هست،چه انتظاری دارید؟که همه جا ب آتش کشیده بشه واین آقا نظاره گر باشه؟اینم شغلش هست،اگه اعتراض داریم درست تجمع کنیم و دردمون روبیان کنیم نه اینکه حمله ور بشیم ب همدیگه،دقیقا داریم کاری روانجام میدیم که دشمنان قسم خورده انتظارش رومیکشیدن،بله گرونی هست مشکلات هست ولی این چه صحنه دلخراشی هست که ایجادکردن،بابا این مامور هم وظیفه ای داره سرباز عراقی که نیست یاداعشی یا طالبان که اینطوری باچاقوزخمیش میکنید...