همشهری‌آنلاین: ارزش شاخص سهام بازار بورس اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس در پایان معاملات روز یکشنبه کاهش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کارشناسان مسائل مالی، نگرانی درباره چشم‌انداز اقتصادی کشورهای این منطقه به علت کاهش بیش از حد قیمت نفت را، علت اصلی این کاهش می‌دانند.

شاخص سهام بازار بورس پنج کشور از هفت کشور حوزه خلیج‌فارس در پایان معاملات روز یکشنبه اول دی ماه که نخستین روز هفته بازار مالی آنها محسوب می‌شود، کاهش داشت.

ارزش شاخص سهام بازار بورس کشورهای قطر و عربستان سعودی اندکی افزایش یافت.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری ‌‌‌‌‌فرانسه ‌از کویت، ارزش شاخص سهام بازار بورس عربستان سعودی تاسی که بزرگترین بازار بورس از نظر سرمایه در میان کشورهای عربی به حساب می‌اید، یک و نیم درصد افزایش یافت.

تاسی که شاخص اصلی بازار بورس عربستان سعودی است در پایان معاملات این افزایش به چهار هزار و هفتصد و هفتاد و چهار واحد رسید.

افزایش ارزش شاخص سهام بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در این افزایش نقش اصلی را داشتند.

ارزش شاخص سهام بازار بورس کویت(indice KSE) نیز که از نظر سرمایه دومین بازار بورس در میان کشورهای عربی به حساب می‌اید، در پایان معاملات این روز با دو و شصت و شش صدم درصد کاهش به هشت هزار و سیصد و نود و چهار واحد رسید که پایین‌ترین حد از سه و نیم سال پیش تاکنون به حساب می‌اید.

در امارات عربی متحده نیز ارزش شاخص سهام بورس دبی (Dubai Financial Market (DFM)) در پایان معاملات این روز با پنج و شش دهم درصد کاهش به یک هزار و هشتصد و دو واحد رسید.

این میزان واحد پایین‌ترین حد از بیش از چهار سال پیش تاکنون به حساب می‌اید. بخش مسکن در این بازار بیشترین تاثیر منفی را از این کاهش متحمل شده است.

ارزش شاخص سهام بازار بورس ابوظبی (Abu Dhabi Securities Exchange) نیز که دومین بازار بورس این کشور است در پایان معاملات این روز با سه و هفت دهم درصد کاهش به دو هزار و پانصد و هفتاد و شش واحد رسید.

رکود مسکن و کاهش ارزش شاخص سهام شرکت‌های ساخت و ساز در این کاهش ارزش نقش اصلی را در داشته است.

ارزش شاخص سهام بازار بورس دوحه قطر(Doha Securities Market ) نیز در پایان معاملات روز یکشنبه با سی و چهار صدم درصد کاهش به شش هزار و ششصد و شصت و پنج واحد رسید.

ارزش شاخص سهام بازار بورس بحرین(Bahrain Stock Exchange) نیز در پایان معاملات این روز دو و چهارده صدم درصد کاهش یافت.

در این میان ،ارزش شاخص سهام بازار بورس مسقط عمان که از نظر سرمایه کوچکترین بازار بورس در میان کشورهای حوزه خلیج (فارس) به حساب می‌اید در پایان معاملات روزیکشنبه دو و سه دهم درصد کاهش یافت.

کد خبر 71207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز