یک گزارش اخیر دولت در نیوزیلند نشان داد که از هر ۴ ماهی، ۳ ماهی دارای بخش‌های عظیمی از میکروپلاستیک هستند و تعداد قابل‌توجهی از گونه‌ها و پرندگان بومی به همین دلیل در آستانه انقراض قرار دارند.

مرغ دریایی

به گزارش همشهری آنلاین، امروز (پنجشنبه) وزارت محیط زیست نیوزیلند گزارشی را منتشر کرد که در آن وضعیت گونه‌های در معرض خطر تشریح شد.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۹۰ درصد از پرندگان دریایی بومی، ۸۲ درصد از پرندگان بومی ساحلی و ۲۲ درصد از گونه‌های پستانداران دریایی در گروه در معرض خطر انقراض یا در معرض ریسک انقراض طبقه‌بندی شده‌اند.

یکی از دلایلی که پرندگان دریایی در معرض تهدید قرار دارند، کشته شدن حدود ۱۴۰۰ پرنده دریایی در سال گذشته توسط ماهی‌های بزرگ و اسیدی شدن اقیانوس‌ها است.

این گزارش همچنین نشان داد که اسیدی شدن اقیانوس در ۲۲ سال ۸.۶ درصد افزایش یافته، دمای آب بالا رفته و امواج گرمای دریایی شدیدتر و مکرر شده است.

گروه گفت‌وگوی «جنگل و بحران» (Forest and Crisis) این گزارش را یک بحران ارزیابی کرد. این گروه در بیانیه خود گفت: «مقیاس واقعی بحرانی که اقیانوس‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌تواند بسیار بدتر باشد، زیرا خطر انقراض بیشتر پستانداران دریایی، ماهی‌ها و بی‌مهرگان ناشناخته باقی مانده است.»

بیشتر بخوانید:

گزارش‌ها در برخی مناطق حاکی از آن است که شرایط یا همان شرایط قبل بوده یا اندکی رو به بهبود گذاشته است.

کد خبر 711945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha