مهدی طارمی با دو گلی که دیشب برای تیمش به ثمر رساند امیدهای پورتو برای صعود را پررنگ کرد.

طارمی

به گزارش همشهری آنلاین در هفته نخست دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیشب پورتو در خانه بایر لوکوزن در شرایطی به مصاف تیم آلمانی رفت که سردار آزمون در این بازی به دلیل مصدومیت غایب بود.

در این بازی پورتو که مهدی طارمی را در ترکیب اصلی خود داشت با سه گل به پیروزی دست پیدا کرد. طارمی در این بازی درخشید و دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا ستاره تیمش باشد. او در دقیقه ۸۵ بازی  تعویض شد.

پورتو در همان دقیقه ۶ بازی و توسط گالنو به گل نخست بازی دست یافت و ۱۰ دقیقه بعد، لورکوزن صاحب یک ضربه پنالتی شد و می توانست اختلاف را کاهش داد. کریم دمیربای پشت این ضربه ایستاد و در عین ناباوری این موقعیت بزرگ را از دست داد و دیوگو کاستا سنگربان جوان پورتو این پنالتی را مهار کرد. اتفاقی که در بازی رفت نیز رخ داده بود و او پنالتی پاتریک شیک را گرفت.

اما در نیمه دوم این مهاجم ایرانی پورتو بود که کار لورکوزن را یک‌سره کرد. با خطای امین عدلی به روی گالنو، ابتدا یک خطای چسبیده به محوطه هجده قدم اعلام شد اما پس از بازبینی صحنه توسط اتاق VAR، ایستوان کواچ، داور مسابقه اعلام کرد که خطا درون محوطه جریمه رخ داده و پورتو صاحب ضربه پنالتی شد.

مهدی طارمی که از قبل نیز با اشاره دست به داور بازی اعلام کرد خطا داخل محوطه جریمه رخ داده، پشت این توپ ایستاد و با خونسردی کامل، ضربه اش را به وسط دروازه زد و توانست اختلاف را به عدد ۲ برساند. اما روند گلزنی های این بازیکن در بای‌آره‌نا تمام نشد. دقایقی بعد باز هم گالنو درون محوطه جریمه سرنگون شد و باز هم داور یک خطای پنالتی را به سود آبی و سفیدهای بندرنشین اعلام کرد.

بازیکن بوشهری که پنالتی زن اول تیمش محسوب می شود، دوباره پشت توپ قرار گرفت. او باز هم رقص پای همیشگی خود قبل از زدن ضربه نهایی را به نمایش گذاشت و با یک ضربه زمینی و دقیق به گوشه دروازه، لوکاس هرداکی که جهت توپ را نیز درست تشخیص داده بود، مغلوب کرد و موفق به دبل برابر تیم آزمون شد.

پورتو با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۶ امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد تا امید زیادی برای حضور در دور حذفی داشته باشد. لورکوزن هم با 3 امتیاز در قعر جدول حضور دارد.

کد خبر 711905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha