جام جهانی فوتبال برای اولین بار در تاریخ در خاورمیانه برگزار می‌شود. سی و دو تیم از سراسر جهان در یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان از امروز ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) تا ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر) در ۸ استادیوم فوتبال در قطر به رقابت خواهند پرداخت.

جام جهانی قطر

به گزارش همشهری آنلاین، قطر کوچکترین کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است. این کشور با حدود سه میلیون نفر پذیرای ۱.۵ میلیون بازدید کننده بین المللی در طول ۲۹ روی برگزاری این تورنمنت خواهد بود. شهر دوحه پایتخت این کشور دارای دو فرودگاه است؛ اگر برای حضور در جام جهانی به قطر پرواز کنید، در پایتخت، دوحه، در یکی از دو  این دو فرودگاه فرود خواهید آمد

انتظار می‌رود فرودگاه بین المللی حمد شهر دوحه در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی پذیرای ۱۰ هزار مسافر در هر ساعت باشد. فرودگاه بین المللی دوحه نیز دومین فرودگاه پایتخت قطر است و ۱۳ شرکت هواپیمایی در آن فعالیت خواهند کرد. هر دو فرودگاه کمتر از نیم ساعت با ماشین از مرکز شهر دوحه فاصله دارند.

کارکنان این دو فرودگاه‌ خدمات خود را عمدتا به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند، اما کارکنان فرودگاه‌های شهر دوحه به زبان‌های مختلفی از جمله عربی، هندی، تاگالوگ و اردو نیز صحبت می‌کنند. انگلیسی به طور گسترده در سراسر قطر صحبت می‌شود، اما گفتن چند کلمه به زبان عربی از سوی مسافران می‌تواند مفید و سرگرم کننده باشد.

آغاز بزرگترین رقابت فوتبالی در کوچکترین کشور میزبان جام جهانی | ساعت و تاریخ بازی های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲  قطر | هر آنچه درباره قطر باید بدانید

صفر تا صد برنامه‌ ۶۴ دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ۳۱ روز مشخص شده و تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران نیز قابل مشاهده است. با کلیک روی لینک‌های زیر از روز و ساعت بازی‌ها آگاه شوید:

مطالب پرونده ویژه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ همشهری آنلاین را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید:

کد خبر 711822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha