گروه سیاسی: رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حرکت‌های سبک‌سرانه، تندروانه‌ و افراطی فقط ایجاد تفرقه می‌کند، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سلامت در انقلاب باشد و اخلاق ابتدای انقلاب اسلامی ساری و جاری باشد، باید از این رفتارها جلوگیری کنیم.

علی لاریجانی، جمعه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله محمد مفتح که علاوه بر خانواده این شهید، مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، محمود فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت نهم، جمعی از نمایندگان مجلس و فرماندهان ارتش و سپاه در آن حضور داشتند، یادآور شد: اگر ما امروز در برخی امور نابسامانی داریم به خاطر آن است که از آنچه شهدای صدر انقلاب اسلامی پایه‌ گذاشتند، عبور کرده‌ایم و گاهی تصمیماتی خارج از آن گرفتیم که در نتیجه‌ آن مشکلات اقتصادی به‌وجود می‌آید.

وی در ادامه این مراسم که مشروح آن را ایسنا منتشر کرد، افزود: به راستی چرا در کشور ما باید تورم 25 درصدی وجود داشته باشد؟ 25 درصد تورم نشان‌دهنده مدیریت ناصحیح است و همه‌ ما باید تلاش کنیم آن را درست کنیم. این فرمول دارد و اگر از راه آن وارد شویم -مثل بقیه‌ امور- این تورم هم کاهش پیدا می‌کند.

تفسیر پارادایم

لاریجانی اظهار داشت: وجه حکمت در نسل شهدای صدر انقلاب تا آنجایی که ما آنها را می‌شناختیم وجه غالب بود.

آنها حکیم و عقل‌گرا بودند و اداره‌ امور فردی و اجتماعی را در پناه عقلانیت پیش می‌بردند و اگر امروز کشور ما از آسیب‌ها دور ماند نتیجه‌ همین تفکر است، اما اگر این پارادایم‌ را عوض کنیم ممکن است مشکلات دیگری به‌وجود بیاید.

رئیس مجلس با اشاره به سهم رهبری روحانیون در صدر انقلاب ادامه داد: این افراد هدف‌گرا بودند و التقاطی نبودند و مبانی اصیل تفکر شیعی را شناخته و با آن مبانی عقلانی، این تفکر را در کالبد انقلاب، ساری و جاری می‌کردند. آنها اهل شعار نبودند و با خدا معامله می‌کردند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی انقلاب، رهبری داهیانه روحانیون را عاملی دانست که نگذاشت رخنه‌ای در انقلاب به‌وجود آید و گفت: کشور ما از وضعیتی که مستشاران آمریکایی در آن داشتند به شرایط امروز رسید که دشمنان اعتراف می‌کنند با کشوری قدرتمند مواجهند و نوع رهبری رهبران انقلاب باعث وجود چنین شرایطی شد.

تغییر بنیادین

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به طراحی‌هایی که برای برهم زدن انقلاب ایران و درهم شکستن آن در زمان انقلاب وجود داشت، تاکید کرد: امروز آمریکایی‌ها بسیاری از این موارد را در کتاب‌های خود عنوان می‌کنند؛

به‌طوری که در یکی از این مراکز که مرکز سیاستگذاری‌های ملی آمریکاست، میزگردی برگزار شد که یکی از سخنرانان در آنجا اعلام کرد ایران به‌طور گسترده به‌عنوان کشوری استراتژیک و حائز اهمیت در جهان و منطقه مطرح است؛ از این‌رو باید تغییری بنیادین در برخورد با ایران انجام داد و باید با ایران وارد معامله بزرگ شد.

به گزارش فارس، لاریجانی ادامه داد: بیداری‌ای که امروز در بین کشورهای منطقه و اسلامی ایجاد شده است باعث شد برج دمکراسی که آمریکا قصد ایجاد آن را در عراق داشت محقق نشود و امروز آمریکا در چاهی افتاده که باید چند مقنی او را از این چاه خارج کنند.

وی اظهار داشت: زمانی که آمریکا به کشور عراق حمله کرد، قصد داشت تا با بهانه جویی در زمینه مسائل هسته‌ای ایران را تحت فشار بین‌المللی قرار دهد و علیه ایران اقدام کند، اما امروز آمریکا آنچنان در عراق در گل مانده است که دیگر هوس حمله به ایران از سر او افتاده و فهمیده است که نمی‌تواند به این راحتی‌ها به یک کشور اسلامی حمله کند.

حضور مردم

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های انقلابی و نهضت‌های صورت گرفته، گفت:‌اگر جایی مردم نبودند کاری پیش نمی‌رفت؛ به‌طوری که در 28 مرداد مردم نیز در صحنه نبودند، اما آنجا که مردم حضور داشتند کار پیش می‌رفت و رهبران انقلاب به این موضوع توجه کردند.

لاریجانی در ادامه به ماجرای 18 تیر سال 87 اشاره کرد و افزود: وقتی مردم در 23 تیر به صحنه آمدند موضوع ختم شد، اما همان زمان رئیس‌جمهوری نادان آمریکا در حمایت از افرادی که در داخل شلوغ‌کاری کرده بودند اطلاعیه داد.

این وضع به محض اینکه مردم در 23 تیر به صحنه آمدند عوض شد و این یکی از دستاوردهایی است که از انقلاب به دست آمد.

رهبران انقلاب با مردم بودند و با مردم زندگی می‌کردند و این نکته‌ای است که تداوم انقلاب ایران را تضمین می‌کند.

آیت‌الله مفتح 27 آذر سال 58 در دانشکده الهیات دانشگاه تهران با شلیک چند گلوله از سوی تروریست‌ها به شهادت رسید.

کد خبر 71136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز