معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد که گزارش هیاتی که بعد از دستور رئیس جمهور با مسئولیت مستقبم وی برای پی گیری علت فوت مهسا امینی تشکیل شد، موید نظر پزشکی قانونی است.

سید مجید میر احمدی

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمجید میراحمدی در نشست خبری امروز خود با اشاره به ماموریتی که وزیر کشور بعد از فوت مرحوم "مهسا امینی" و دستور رییس جمهور برای پیگیری این مساله به وی ابلاغ کرد و این معاون وزیر کشور مسئول تحقیق پرونده شد، اظهار کرد: من بلافاصله کار را شروع کردم. ما از پزشکی قانونی، کار تحقیقات مختلف را شروع کردیم. کلیه سوابق پزشکی مرحوم "مهسا امینی" را جمع آوری کردیم. تصویر تمام دوربین های مسیر تردد مرحوم امینی را گرفتیم. از همه دستگاه های اطلاعاتی امنیتی خواستیم نظر و اسناد خود را به ما اعلام کنند. از دستگاه قضایی نیز خواستیم چگونگی رفتار ماموران را به ما گزارش دهند. همچنین از نیروی انتظامی خواستیم اسناد تحقیقات خود را به ما ارائه کنند.

وی ادامه داد: کمیته مستقل پزشکی را تشکیل دادیم، سه نفر از پزشکان بخش خصوصی و متخصصین قلب، مغز و و رادیولوژی در آن حضور داشتند تا همه سوابق درمانی بررسی شود. امروز برای اولین بار سندی را بیان می‌کنم که بر اساس آن پدر مرحوم امینی در اول شهریود ۹۵ با مدیرکل تامین اجتماعی کردستان مکاتبه می‌کند، به وی ابلاغ شده بود که در کردستان خدمت کند، در این نامه او می گوید دخترم مریض بوده و تحت مراقبت است و باید به تبریز برای درمان مراجعه کنند و درخواست دارد که به خاطر وضعیت دخترش که به مراقبت دائمی نیاز دارد، به کردستان نیاید. علت بیماری در این سند توسط پدر امینی ذکر نشده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه از ابتدا انکار می شد که مرحوم مهسا امینی بیماری داشته است، تصریح کرد: اسناد مختلفی درباره بیماری مهسا امینی در اختیار داریم. فیلمی وجود دارد که بازپرس در بیمارستان همراه پدر مهسا امینی بر بالین وی حاضر می شود آنجا پدرش تایید می‌کند، ضربه ای به سر و بدن دخترش وارد نشده است.

میراحمدی خاطر نشان کرد: گزارش نهایی ما آماده و در اختیار وزیر کشور است. جمع‌بندی ما موید نظر پزشکی قانونی است.

کد خبر 711306
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 39
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    اصلا به قول شما این خانم مریض چرا برادرش را راه ندادن داخل که استرس این خانم کم شود این خانم شهرستانی وغریب بوده و تنهایی استرسش زیادکرده عذر بالا تر از گناه
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    چرا با تمام این مدارک پدر این خانم رو دستگیر نمیکنید و از او برای این همه دروغ و جرقه زدن اولین آتش اغتشاش که هنوز تموم نشده و ۲۴ تا جوان بسیجی و سپاهی و نیروی انتظامی شهید شدن توضیح نمیخواین؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    چه کسی جواب گریه های فرزندان و همسران و مادران این شهدا و تنهایی اونهارو میده خدا ازتون نگذره که با اغتشاش خانواده های زیادی رو داغدار کردین و عزیزانشونو ازشون گرفتین