رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از جمع آوری زباله‌گردها از ۱۰ منطقه پایتخت خبر داد.

عزیزی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد عزیزی درباره این مناطق افزود: در مناطق ۱۵، ۱۲، ۲۱، ۲۲، ۵، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۷ زباله‌گردها را جمع‌آوری کرده‌ایم و تقریبا کار مدیریت شده است. البته در منطقه ۴ نمی‌توانم ادعا کنم به صورت صددرصدی، اما بالغ بر ۶۰ درصد زباله گردها جمع‌آوری شده‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که زباله‌گردها به کجا می‌روند، گفت:‌ این شغل آنها بوده و باید شغل‌شان را عوض کنند. بیشتر زباله‌گردها اتباع بوده و به صورت شبکه‌ای کار می‌کردند. مثلا از یکی از روستاهای کشورهای همسایه آمده و به صورت خانوادگی مشغول به فعالیت بودند. این‌افراد باید شغل‌شان را عوض کنند.

از دستگاه قضا و پلیس کمک گرفتیم 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تأکید کرد:‌ عموما زباله‌گردها تحت پوشش چند سرکرده فعالیت می‌کردند، بر همین اساس با کمک گرفتن از دستگاه قضا و نیروی انتظامی وارد موضوع  جمع‌آوری زباله‌گردها شدیم و به تدریج این افراد را از مناطق خارج کردیم.

جمع آوری زباله‌گردهای منطقه یک؛ تا یک ماه دیگر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران بیان کرد: تقریبا در ۱۰ منطقه بیش از ۹۰ درصد زباله‌گردها خارج شدند. برای مناطق ۱ تا ۳ هم تا یک ماه دیگر فراخوان می‌دهیم تا زباله‌گردها را جمع‌آوری کنند. باید در کل تهران دیگر زباله‌گردی نداشته باشیم.  

عزیزی همچنین به راه‌اندازی ایستگاه MRF اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کار در مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ روی ریل افتاده است و مشکلی در این زمینه نداریم.
 

کد خبر 711058
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha