دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۳ نفر

خانه‌های سبز، خانه‌هایی که معیارهای سازگاری با محیط ‌زیست در آنها لحاظ شده باشد، انتخاب و مالکان و سازندگانشان تشویق می‌شوند.

خانه سبز

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۵ گفت: «مالکان و سازندگان ساختمان‌ها که به اصول مدیریت، بهینه‌سازی انرژی و توسعه فضای سبز و معیارهای محیط زیستی پایند هستند تشویق می‌شوند.»

ساناز فتحی افزود: «ساختمان‌سازی با استفاده از فن‌آوری ساختمان سبز، کمترین آلودگی و مداخله را در محیط زیست دارد و مهم‌ترین مسئله در آن، حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان است. چند نمونه خانه سبز در منطقه ۵ شناسایی شده است و لوح زرین دریافت کرده‌اند. مالکان و سازندگان ساختمان‌ها نیز با مراجعه به اداره محیط زیست شهرداری منطقه می‌توانند اعلام آمادگی کنند تا اقدامات لازم برای پیوستن به شبکه زیست‌محیطی خانه‌های سبز انجام شود.»

او گفت: «معماری پایدار، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت آب، حفظ و توسعه فضای سبز و نگهداری از درختان، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تولید و تفکیک پسماند و استفاده از مصالح پایدار دلیلی است تا بستری مناسب برای ترغیب سازندگان و مالکان ساختمان‌ها به رعایت ملاحظات محیط زیستی فراهم شود.»

کد خبر 711014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرفرنگ IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    اگر معماران ما راهی پیدا کنند که خانه های سبز را در تمامی شهر اجرا کنند ، نمای جدیدی در شهر خواهیم داشت و یک الگوی جدید زندگی شهری به منطقه معرفی می شود .