شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
۲۴ نفر

یک هنرمند آمریکایی در اقدامی خلاقانه مجسمه‌های نقاشی شده انتزاعی را به باغ گیاه‌شناسی ایالتی و درختکاری تگزاس آورده تا از این طریق به گرده افشانی حشرات کمک کند.

چیدمان

به گزارش همشهری آنلاین، آستین کرونیکل نوشت: چیدمان جدید آلیشیا فیلی؛ هنرمند اهل آستین ۷۰ مجسمه چوبی نقاشی شده انتزاعی را به مسیر جنگلی دانشگاه تگزاس در باغ گیاهشناسی ایالتی و درختکاری آن آورده است. آثار پر جنب و جوشی که درختان را مزین به آنها کرده تا به گرده افشانی حشرات کمک کرده و دیدگان انسان را به شوق بیاورد.

مرکز گل وحشی لیدی برد جانسون دانشگاه تگزاس در آستین یک باغ گیاه‌شناسی ایالتی و درختکاری است که افزون بر ۹۰۰ گونه از گیاهان بومی تگزاس در باغ و محیط‌های طبیعی را در خود جای داده است. این مرکز ۲۸۴ هکتاری در ۱۰ مایلی جنوب غربی مرکز آستین قرار دارد.

مجسمه‌هایی که دانه می‌کارند!


آلیشیا فیلی تحصیلات خود در رشته نقاشی را در کالج هانتر شهر نیویورک در سال ۲۰۰۵ به پایان رساند و تحصیل در این کالج زیر نظر استادان نقاشی نظیر گابریله اورتز وامیلی می‌سون، درک او را از راه‌هایی که رنگ و خط می‌توانند ایجاد معنا کنند، گسترش داد. این هنرمند که مجذوب تجربه بینایی شده از رنگ‌های روشن، رنگ‌های اکریلیک بازتابنده و خطوط مواج استفاده می‌کند تا دنیای به طور دائم در حال حرکت و تغییر پیرامون را را ثبت کند.

مجسمه‌هایی که دانه می‌کارند!

او زبانی انتزاعی آغشته به تئوری رنگ‌ها و ابزارهای هنر دیدمانی - Op Art را برای بیان داستان‌های شخصی و در عین حال جهانی از قدرت شفابخش طبیعت خلق کرده است. آثار او به شدت تحت تأثیر زمان سپری شده در طبیعت اطراف آستین، کمربندی‌های سبز آن، نهرها و به ویژه حیاط منزل خودش است که ۱۰ سال از زندگی‌اش ر ا در آنجا گذرانده است

کد خبر 710757
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha