دایی مادر مرحوم نیکا شاکرمی می‌گوید: نظر شخصی بنده این است که سیستم‌هایی که به‌دنبال آشوب در کشورند این نوجوان را در فضای مجازی شناسایی کرده و از پروژه کشته‌سازی و تحریک قومیتی استفاده کرده‌اند.

نیکا شاکرمی

به گزارش همشهری آنلاین،‏ بعد از درگذشت مهسا امینی موجی از اغتشاش و ناامنی با هدایت برخی رسانه‌ها، جریانات سیاسی و افراد خاص و مشهور در کشور به راه افتاد. شماری از نیروهای امدادرسان، تأمین کننده امنیت و مردم عادی در جریان این آشوب‌ها مجروح شدند و یا جان خود را از دست دادند. یکی از موضوعاتی که به صورت برجسته در روزهای گذشته در کانون توجهات قرار گرفته درگذشت مشکوک نیکا شاکرمی دختر ۱۷ ساله لرستانی ساکن تهران است. دختری که براساس اعلام خانواده، به‌طور مشکوکی ناپدید شد و پیکر بی‌جان او چند روز بعد در نقطه‌ای از تهران پیدا شد.

قومیت این مرحومه، دستاویز برخی رسانه‌های خارجی از زمان رخ‌دادن این حادثه شد تا بعد از تحریک قومیت های کرد و بلوچ این بار تنش‌هایی در استان لرستان ایجاد کنند. تسنیم جهت روشن‌تر شدن پاره‌ای موضوعات با سعید خیراللهی دایی مادر مرحوم نیکا شاکرمی گفت‌وگویی داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

خیراللهی با بیان اینکه نیکا ۱۷ سال داشت و فرزند دوم خانواده بود، گفت: او علاقه زیادی به رشته نقاشی داشت و به‌همین دلیل پس از فوت پدرش ‌همراه مادرش در استان تهران ساکن ‌شدند.

دایی مادر مرحوم نیکا شاکرمی در شرح ماجرای روی‌ داده برای نیکا با بیان اینکه این موضوع خیلی مشکوک است، افزود: دختری ۱۶ ساله به هر دلیلی حالا شاید احساساتی شده، در صحنه‌های تظاهرات یا اغتشاشات حضور پیدا می‌کند، بعد از مدتی جسدش در حالی که به‌شکل فجیعی کشته شده، پیدا می‌شود و در این حد که جمجمه و صورت او متلاشی شده بود. این موضوع مشکوک است، چون به هر حال یک نیروی امنیتی یا نظامی بعید است این انگیزه را داشته باشد که یک بچه ۱۶ ساله را بخواهد بکشد. به چند دلیل، یکی اینکه به هر حال آن نیروی امنیتی اعتقادات دینی دارد که مانع آن است و اصلاً مجوز قانونی و شرعی این کار را با یک بچه کم سن و سال هم ندارد. به‌لحاظ اخلاقی هم یک نیروی امنیتی خودش خانواده و بچه دارد و هیچ‌وقت وجدانش اجازه نمی‌دهد که یک نوجوان ۱۶ ساله را بگیرد و به این شکل فجیع به قتل برساند. جمجمه این بچه خرد شده است.

خیراللهی با بیان اینکه یک بچه‌ای که در تظاهرات شرکت کرده، به هر حال جزو معاندین یا محارب به حساب نمی‌آید که انگیزه جدی‌ای برای حذف او بین نیروهای امنیتی وجود داشته باشد، افزود:‌ نوجوانی که تحت تاثیر احساس، فضای مجازی یا جو خیابان‌ و چیزهایی که دیده ممکن است در محلی حضور داشته باشد اما به هر حال دستگاه نظامی و امنیتی این‌قدر درک و فهم دارد که بداند هر کشته برای این نظام هزینه دارد. پس بعید است خودش دست به چنین اقدامی بزند.

وی با بیان اینکه نظر شخصی بنده این است که سیستم‌هایی که به‌دنبال آشوب در کشورند این نوجوان را در فضای مجازی شناسایی کرده و از پروژه کشته‌سازی و تحریک قومیتی استفاده کرده‌اند، اظهار داشت: مرگ وی و برخی کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر باید توسط اطلاعات و مراجع امنیتی به‌صورت ویژه پایش و بررسی شود چرا که وقتی به ابعاد قضیه نگاه می‌کنیم، مشکوک به نظر می‌رسد.

دایی مادر مرحوم نیکا شاکرمی با بیان اینکه دشمنان در مرگ مهسا امینی هم از پروژه تحریک قومیتی برای کردها بهره بردند، ادامه داد: آشوبگران وقتی دیدند ‌مردم لرستان در اغتشاشات اخیر شرکت نکردند و در لرستان خبر چندانی نیست از این پروژه‌ها ساختند. من معتقدم یک دختری را هدفمند انتخاب کردند و بردند و کشته‌سازی کردند و بعد هم گفتند که از قوم شما دختری کشته شده، علی کریمی پیام بدهد و دیگرانی پیام بدهند که چه بشود؟ لرستان هم شلوغ شود چرا چون مردم لر مردمان شجاعی هستند و دسترسی به اسلحه دارند و به قول معروف یک وضعیت نابسامان امنیتی در اینجا درست کنند.

خیراللهی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم عده‌ای به دنبال بهره‌برداری از ماجرا هستند، گفت: بنابراین ‌به‌ عنوان اقوام "نیکا شاکرمی" انتظار داریم دستگاه های اطلاعاتی ورود کنند، تلفن همراه ‌نیکا را به‌خوبی چک کنند، صفحه او در فضای مجازی را چک کنند. آخرین پیام‌ها و تماس‌های او بررسی شود تا به هر شکل مشخص شود که با چه کسانی ارتباط داشته و چه کسانی در تحریک این نوجوان نقش داشتند و با او مرتبط بودند.

وی در واکنش به برخی اظهارات "آتش شاکرمی" خاله نیکا گفت: ایشان فرد سیاسی نیست و اینکه برخی از عنوان لیدر برای وی استفاده کرده‌اند به نظرم صحیح نیست. اما به نظر من خاله "نیکا" هم آن‌گونه که پیداست از طرف افرادی که مثلاً خود را وکیل سیاسی معرفی می‌کنند، یا حتی از طریق نشر برخی شایعات یا تماس‌های مشکوکی که صورت گرفته، تحریک شده و به سمت این موضع‌گیری‌ها هدایت شده است.

دایی مادر مرحوم نیکا شاکرمی درباره علت دفن مرحومه ‌شاکرمی در روستای حیات‌الغیب بخش ویسیان خاطرنشان کرد:  ما در ابتدا در این باره با دو نظر در فامیل مواجه بودیم، فامیل پدر مرحوم نیکا بر خاکسپاری او در جوار پدرش تأکید داشتند، ما هم به عنوان دایی‌های مادرش با این موضوع موافق بودیم. اما تنها شخص مادرش در ابتدا مخالف بود که بعد از صحبت‌هایی که کردیم، با توجه به فراخوان‌هایی که شده بود و احتمال می‌دادیم برخی بخواهند در مراسم شلوغی کنند و جان مردم دیگری به خطر بیافتد، یعنی همان جریانی که می‌تواند قاتل نیکا باشد در تهران، ممکن است بیاید و در این مراسم هم اغتشاشی را ایجاد کند و حتی باز هم کشته سازی کند، تصمیم بر خاکسپاری او در روستای پدری با حضور اقوام درجه یک گرفتیم.

کد خبر 710131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 48
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • فرامرز US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    50 4
    خدا به خانواده اش صبر بدهد
  • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    41 80
    خدا رحمتش کنه و به خانواده اش صبر بده ولی خدا وکیلی تو غرب و اروپا هم اینقدر ارایش نمی کنند.ارایش زیاد باعث میشه پوست دچار پیری زودرس بشه چون مواد مصنوعی باعث بسته شدن منافذ سلول پوست میشه و به مرور زمان پوست پژمرده میشه