گروه شهری: پل‌های فدائیان اسلام و شهرزاد در تقاطع با کمربندی آزادگان پنجشنبه 11 آبان با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری به منظور حفظ استانداردهای آزادراهی و کاهش ترافیک در مناطق 15 و 16 و 20 تهران عملیات احداث این دو پل (روگذر) از چندی پیش آغاز شده بود و امروز با پایان عملیات احداث به بهره‌برداری می‌رسد.

از آنجا که بزرگراه آزادگان (کمربندی) به‌صورت آزادراه با هشت خط عبور و ورودی‌های کنترل‌شده و تقاطع‌های غیرهمسطح در محل تلاقی با راه‌های مختلف پیش‌‌بینی‌شده است،

از این‌رو احداث پل‌های گوناگون بر روی آن برای کاهش ترافیک و به منظور تسهیل در تردد خودروها ضروری بوده است.

براساس این گزارش، پل‌های فدائیان اسلام و شهرزاد، در تقاطع با کمربندی آزادگان پس از ماه‌ها تلاش آماده بهره‌برداری شد و در تسهیل ترافیک شبکه راهی مناطق جنوبی شهر، نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

احجام فنی پروژه

پل فدائیان اسلام از نوع بتن مسلح 4 دهانه با تیرهای پیش‌ساخته به طول 84 متر و عرض 44 متر است. از سویی برای تسهیل در تردد خودروها و انجام تمام گردش‌ها در این تقاطع، در جهات چهارگانه چهار رمپ و لوپ طراحی شده است.

اما به‌دلیل وجود معارضان ملکی، امکان تکمیل رمپ و لوپ‌ها وجود نداشته و با رفع معارضه از حاشیه این پل، رمپ و لوپ‌های آن تکمیل خواهد شد.پل شهرزاد نیز از نوع بتن مسلح 4 دهانه با تیرهای پیش‌ساخته به طول 81 متر و عرض 39 متر است،‌ که در قسمت شرقی آن دو رمپ و دو لوپ طراحی شده است.

برای احداث این دو پروژه، در مجموع، 216000 مترمکعب خاکبرداری انجام شده و 24500  مترمکعب بتن‌ریزی و 14000 مترمربع قالب‌بندی شده است.

خاکریزی انجام شده در این پروژه 20000 مترمکعب بوده و قالب‌بندی تیرهای پیش‌ساخته 12700 مترمربع است.

این پروژه با هزینه‌ای معادل 40 میلیارد ریال به پایان رسیده است.

کد خبر 7101

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز