مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: پل تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان با اتوبان تهران – کرج اواخر مهر ماه جاری بر روی خودروهای عبوری گشوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما عملیات اجرایی این پل از دی ماه سال گذشته شروع شد و ظرف مدت 10 ماه در تاریخ 20 مهر جاری با صرف هزینه‌ای معادل 4 میلیارد تومان به پایان خواهد رسید.

به گفته نصر آزادانی مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران این پل دسترسی‌های شرقی – غربی هر دو مسیر اتوبان تهران – کرج و بزرگراه آزادگان را فراهم می‌سازد به‌طوری‌که با احداث رمپ و لوپ‌های مناسب کسانی که از جنوب مسیر آزادگان تردد می‌کنند می‌توانند به سمت کرج تغییر مسیر بدهند.

 همچنین با احداث باند کندرو در این پل از خطر تصادف اتومبیل‌هایی که با سرعت حرکت می‌کنند به‌طرز چشمگیری کاسته خواهد شد.

نصر آزادانی گفت: چهار حرکت در احداث این تقاطع لحاظ شده به‌طوری‌که پل تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان با تهران – کرج علاوه بر این‌که ادامه آزادگان را به همت متصل می‌سازد امکان تغییر مسیر خودروهای عبوری از آزادگان به سمت تهران یا کرج را نیز میسر خواهد کرد.

این درحالی است که به گفته مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران در گذشته به‌دلیل این‌که تنها یک مسیر از کرج به سمت آزادگان و از آزادگان به تهران وجود داشت خودروها از امکان برگشت به سمت مسیرهای مورد اشاره محروم بودند.

طول این پل به گفته نصرآزادانی 65 متر با 8 باند رفت و برگشت تندرو و 4 باند رفت و برگشت کندرو است.
این مقام مسئول اظهار داشت: قرار است آزادگان با احداث یک مسیر 4 هزار متری به همت متصل شود.

وی خبر داد: در همین راستا تا اواسط آبان ماه امسال بخشی از این طرح به طول یک هزار متر از میدان امیرکبیر اول شهرک راه‌آهن به سمت شمال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پس از پایان این مسیر سراغ بخش جنوبی میدان امیرکبیر می‌رویم و با تکمیل آن اتوبان آزادگان به شکل رینگی دورتادور شهر تهران را فراخواهد گرفت.
نصرآزادانی گفت: تنها 20 درصد این رینگ از تقاطع جاده ساوه - آزادگان تا همت باقی مانده است.

وی تأثیرات ترافیکی احداث مسیر یک کیلومتری ادامه آزادگان از میدان امیرکبیر به سمت همت را بسیار زیاد خواند و گفت: کسانی که قصد حرکت از شرق به غرب همت را دارند می‌بایست در حال حاضر الزاما از مسیر زیرگذر دهکده المپیک – استادیوم آزادی به اتوبان کرج – تهران متصل شوند درحالی‌که با احداث این محور علاوه بر کاهش 40 درصدی از بار ترافیکی تقاطع دهکده المپیک زمینه انتقال این بار ترافیکی از مسیر کوهک میدان امیرکبیر به اتوبان تهران – کرج و جاده مخصوص فراهم و به سرعت خودروهای عبوری و دسترسی سریع‌تر شهروندان به مقاصد موردنظر افزوده خواهد شد.

کد خبر 5360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز