سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

براساس آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸ مقرر شده که نرخ کرایه سرویس مدرسه ۳ تا ۸ میلیون تومان باشد. برای ۴ دانش آموزی که سوار سرویس مدرسه می شوند، مشخص می‌شود روزانه ۱۴۰ هزار تومان درآمد سرویس مدرسه است که این نرخ معادل یک سفر معمولی در مسافربرهای اینترنتی است.

به گزارش همشهری آنلاین، علی محتشمی پور، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید که در این میان شاهدیم که مبالغ بیشتری بین والدین و شرکت های سرویس مدارس منتقل می‌شود که این برخلاف مصوبه شورا و تخلف است.

بر اساس قانون، ناظر قراردادهای سرویس مدارس، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است. اما اگر تخلفی در مورد نحوه خدمات‌دهی بود، رسیدگی آن بر عهده شهرداری تهران و مشخصا سازمان تاکسیرانی است. به گفته وی در سال تحصیلی جاری، ۳ بار فراخوان جذب راننده برای سرویس مدارس صادر شده که در مجموع حدود ۲ هزار راننده اعلام آمادگی کردند، در حالی که این رقم برای سال ۹۸ حدود ۱۸ هزار نفر و برای سال تحصیلی جاری، آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده که به ۲۰ هزار راننده سرویس مدرسه نیاز دارد، اما فقط ۲ هزار نفر به فراخوان پاسخ دادند.

شهرداری تهران مشوق‌هایی برای رانندگان سرویس مدرسه در نظر گرفته است. هر خودروی سرویس مدرسه از تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برخوردار است. سهمیه سوخت معادل سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برای آنها پرداخت می‌شود. مزایای تاکسیرانان همچون بیمه تکمیلی را برای رانندگان سرویس مدارس فعال خواهد کرد.

او می‌گوید که امسال به اولیا پیشنهاد دادیم که به عنوان سرویس مدرسه فعال باشند و زمانی که فرزند خود را به مدرسه می رسانند، ۳ دانش آموز دیگر را نیز جابجا کنند.

کد خبر 710064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha