پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور بر دقت بیشتر رانندگان در موقع برگشت از سفر تاکید کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ علیرضا اسماعیلی گفت: ماموران پلیس راه برای برقراری امنیت ترافیکی با تمام توان در تمامی محورهای مواصلاتی کشور استقرار کامل دارند.

وی تصریح کرد: در این چند روز از تعطیلات، محورهای کرج- چالوس، قزوین - رشت، هراز و فیروزکوه بیشترین حجم رفت و آمد را داشته است.

وی با مثبت دانستن تعامل پلیس راه با سازمان‌های راهداری، اورژانس و هلال احمر، افزود: هم اکنون ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کشور عادی و روان است.

اسماعیلی با تاکید مجدد بر به همراه داشتن زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن گفت: با وجود اطلاع رسانی‌های پی در پی از طریق رسانه‌ها مبنی بر الزامی بودن زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن در محورهای برف گیر کشور، متاسفانه برخی از هموطنان در این چند روز با بی توجهی به این امر مشکلاتی را برای خود و دیگران به وجود آورده‌اند.

وی از حدود 7 هزار تماس تلفنی شهروندان با پلیس راه در 48 ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت حدود 7 هزار نفر از شهروندان با شماره 88255555 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور جهت اطلاع از آخرین وضع راه‌ها، رسیدگی به تصادفات و ... تماس تلفنی داشتند که اقدامات لازم نیز در این خصوص صورت گرفت.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه محورهای شمالی کشور گنجایش رفت و آمد حجم سفرهای سنگین را ندارند، افزود: پیش بینی می‌شود فردا (جمعه ) ترافیک سنگینی در بازگشت مسافران داشته باشیم.

سرهنگ اسماعیلی تاکید کرد: هموطنان سعی کنند برگشت از سفرشان را صرفا در روز جمعه انتخاب نکنند برای کاهش ترافیک از امروز به فکر برگشت از سفرشان باشند.

وی گفت: رانندگان در موقع برگشت با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باید از ارتکاب تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ جداً خودداری کنند تا سفری خوش و ایمن داشته باشند.

وی به محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم سفرهای هموطنان در برخی از محورهای پر رفت و آمد کشور به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور محدودیت‌های ترافیکی به شرح ذیل اعمال می‌شود:

1ـ رفت و آمد موتور سیکلت کماکان تا ساعت 24:00 روز جمعه از محور کندوان (کرج ـ چالوس)، هراز، فیروزکوه، قزوین ـ رشت، ساوه ـ همدان و محور تهران ـ سمنان ـ مشهد و بالعکس ممنوع است.

2ـ محور کرج ـ چالوس

الف ـ رفت و آمد انواع تریلر و کامیون‌ها از محور کرج ـ چالوس کماکان ممنوع است.

ب ـ از ساعت 12:00 تا 24:00 روز جمعه رفت و آمد وسایل نقلیه از محور کندوان از کرج به سمت چالوس ممنوع و از ساعت 15:00 تا24:00 رفت و آمد وسایل نقلیه از مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج یک طرفه است.

3ـ محور هراز

الف ـ رفت و آمد تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب ـ از ساعت 05:00 تا 24:00 جمعه رفت و آمد کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از محور هراز ممنوع است.

ج ـ از ساعت 13:30 تا23:00 جمعه رفت و آمد وسایل نقلیه از رودهن (انتهای بلوار کریتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت 15:30 تا ساعت 23:00 رفت و آمد وسایل نقلیه از        آب‌اسک تا دو راهی رودهن یکطرفه است.

4ـ محور دماوند

رفت و آمد تریلرها به استثنای تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 07:00 تا 24:00 جمعه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

5 ـ محور ساوه ـ همدان

از ساعت 07:00 تا ساعت 22:00 جمعه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای تریلرها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساوه به همدان (از ساوه تا دو راهی قزوین ـ همدان) و بالعکس ممنوع است.

6 ـ محور قزوین ـ رشت

از ساعت 07:00 تا 24:00 جمعه رفت و آمد تریلرها و کامیون‌ها به استثنای تریلرها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از محور قزوین رشت و بالعکس ممنوع است.

تبصره 1: هر گونه تغییر در کاهش و یا افزایش ساعات محدودیت با کسب مجوز از پلیس‌راه ناجا انجام می‌شود.

تبصره 2: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در طول مسیر محدودیت در حرکتند، موظفند بنحوی برنامه ریزی و رفت و آمد کنند، که قبل از ساعت اجرای محدودیت از جاده عبور کنند در غیر این صورت از حرکت آنان جلوگیری می‌شود.

تبصره 3: رانندگان وسایل نقلیه باربری و حمل مواد سوختی و فاسد شدنی هنگامی که بدون بار هستند در محورهایی که محدودیت رفت و آمد کامیون و کامیونت و تریلر اعمال می شود مجاز به رفت و آمد نمی‌باشند.

7 ـ محور قدیم قم ـ تهران

الف ـ رفت و آمد وسایل نقلیه باربری (تریلر ـ کامیون ـ کامیونت) از ساعت 12:00 تا 24:00 جمعه از محور قدیم قم ـ تهران و بالعکس ممنوع و رانندگان اینگونه وسایل نقلیه می‌توانند از آزاد راه ساوه ـ سلفچگان یا محور قدیم ساوه ـ سلفچگان رفت و آمد کنند که به طبع آن وسایل نقلیه سنگین باربری که از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان ـ سیستان و بلوچستان ـ کرمان و یزد) به طرف قم در حرکت هستند باید از مسیر سه راهی نطنز ـ مورچه خورت ـ دلیجان ـ سلفچگان ساوه ـ تهران و بالعکس) رفت و آمد کنند.

رئیس پلیس راه کشور از رانندگان خواست؛ برای حفظ ایمنی خود، سرنشینان و دیگران قبل از حرکت در محورهای برف گیر کشور، وضع محور را از طریق شماره 88255555 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه یا 110 جویا شوند.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت با سوخت گیری کامل برای پیشگیری از حادثه، زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن، تجهیزات زمستانی مانند پتو، جیره خشک (خرما، کشمش و...) و جعبه کمک‌های اولیه را به همراه داشته باشند و در صورت هر گونه مشکل  سریعاً با شماره تلفن 110، پلیس و یا بستگان خود را در جریان موقعیت‌شان قرار دهند

کد خبر 71000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز