همشهری‌آنلاین: باراک اوباما امروز رئیس و دیگر اعضای کمیته نظارت بر بازار سهام و مبادلات ارزی این کشور را منصوب کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، اوباما خانم مری شاپریو را به ریاست کمیته نظارت بر فعالیت بازار سهام و مبادلات ارزی امریکا منصوب کرد.

اوباما در مراسم معرفی مری شاپریو بر ضرورت نظارت دقیق و هرچه بیشتر دولت بر فعالیت بازار سهام تاکید کرد و گفت نباید اجازه داد کسانی چون برنارد مدوف رئیس پیشین بازار سهام امریکا که پنجاه میلیارد دلار کلاهبردای کرده است دارائی های کشور را به یغما ببرند.
وی گفت این گونه کلاهبرداری‌ها ایجاب می‌کند بی درنگ نسبت به اصلاح ساختار مالی کشور اقدام و با نظارت بی وقفه از تکرار چنین رویدادهائی پیشگیری شود.

اوباما گفت سهل انگاری کسانی که بر فعالیت بازار سهام نظارت دارند این امکان را برای سوء استفاده مالی هنگفت در موسساتی که میلیون ها نفر از مردم امریکا در انها سرمایه گذاری کرده اند فراهم اورده است.

وی گفت سهل انگاری و بی‌مبالاتی در نظارت بر فعالیت بازار سهام موسسات مالی و پاسخگو نبودن گردانندگان این گونه نهاد ها در برابر قانون سبب شده است تا میلیون نفر از مردم امریکا زیان ببینند و نظام مالی امریکا با تهدید جدی روبرو شود.

اوباما گفت ما اجازه نخواهیم داد این گونه رویدادها تکرار شود و به محض به دست گرفتن قدرت قوانین لازم را برای نظارت بیشتر و جدی بر فعالیت بازار سهام و موسسات مالی به تصویب خواهیم رساند

کد خبر 70999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز