دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، از شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌خاطر افترا شکایت کرد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، او خواستار غرامت ۴۷۵ میلیون دلاری شد و ادعا کرد که این شبکه «کمپین افترا و تهمت» علیه او انجام داده است.

ترامپ در شکایت خود که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در فورت لادردیل، فلوریدا تنظیم شده است، ادعا می‌کند که CNN از نفوذ قابل توجه خود به عنوان یک سازمان خبری پیشرو برای شکست سیاسی او استفاده کرده است.

ترامپ در این دادخواست ۲۹ صفحه‌ای ادعا می‌کند که CNN سابقه طولانی در انتقاد از او داشته، اما حملات خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده است، زیرا این شبکه می‌ترسد که او دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.

بر اساس این دادخواست، سی‌ان‌ان به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ خود برای متمایل کردن موازنه سیاسی به سمت چپ، تلاش کرده است تا شاکی را با یک سری برچسب‌های رسوایی، دروغین و توهین‌آمیزتر از «نژادپرست»، «قاتل روسی»، «شورش» تا در نهایت «هیتلر» لکه دار کند.

او چندین مورد را فهرست کرده که در آن CNN ظاهرا ترامپ را با هیتلر مقایسه می‌کند؛ از جمله گزارش ویژه ژانویه ۲۰۲۲ توسط مجری برنامه فرید زکریا که شامل فیلم‌هایی از دیکتاتور آلمان نازی بود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ که در سال ۲۰۲۰ در رقابت با جو بایدن دموکرات شکست خورد، نگفته است که آیا به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهوری خواهد بود یا خیر.

به دنبال اتفاقات ششم ژانویه ۲۰۲۱ و حمله هواداران ترامپ به کنگره، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک صفحه او را برای همیشه تعطیل کردند.

کد خبر 709928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha