شهردار مشهد گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و تصویب شورای اسلامی شهر، ۱۰۰ سفر رایگان در ماه با اتوبوس و قطار شهری برای معلولان درنظرگرفته شده است.

مترو مشهد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید عبدالله ارجائی امروز در نشستی با جامعه ناشنوایان خراسان رضوی که با حضور مدیرکل بهزیستی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی و جمعی از ناشنوایان برگزار شد، به اختصاص من‌کارت برای استفاده معلولان نیز اشاره و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و تصویب شورای اسلامی شهر، ۱۰۰ سفر رایگان در ماه با اتوبوس و قطار شهری برای معلولان درنظرگرفته شده است که دراین راستا تاکنون برای حدود چهار هزار نفر من‌کارت صادر شده و آمادگی افزایش این تعداد را با معرفی افراد معلول از طریق بهزیستی داریم.

ساخت مجموعه بزرگ ورزشی برای معلولان

شهردار مشهد افزود: شهر نیاز به یک مجموع ورزشی بزرگ برای ورزش معلولان دارد که امیدواریم بتوانیم سال آینده کلنگ ساخت این مجموعه ورزشی را به زمین بزنیم.

او با اشاره به اینکه شهر خوب شهری است که بتواند به همه خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشد، گفت: همه افراد جامعه از جمله افراد دارای نیازهای ویژه باید بتوانند از خدمات شهر استفاده کنند و بر همین اساس تمام تلاشمان این است که فاصله زیاد خدمات‌رسانی به این افراد را کاهش دهیم.

اجرای طرح‌های عمرانی،فقط با پیوست معلولان

ارجائی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای کار اعلام کردیم که تمام پروژه‌های عمرانی باید پیوست معلولان داشته باشد و هیچ پروژه‌ای بدون این پیوست کد تخصیص اعتبار نخواهد گرفت.

شهردار مشهد افزود: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز تأکید شده که اتوبوس‌هایی برای خرید مورد تأیید است که دارای رمپ ویژه معلولان باشد.

او با بیان اینکه ایستگاه اتوبوس و مترو نیز باید برای معلولان و افراد دارای نیازهای ویژه مناسب‌سازی شود، گفت:  همچنین ایستگاه‌های اتوبوس برای نابینایان باید از طریق صوت و برای ناشنوایان از طریق تصویر اعلام شود.

مناسب‌سازی پیاده‌روها

ارجائی اظهار کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ما مناسب‌سازی پیاده‌روها برای تردد نابینایان است که بخشی از پیاده‌روها مناسب‌سازی شده و این کار ادامه خواهد داشت، در کنار آن تعداد زیادی از تقاطع‌ها نیز برای عبور افراد دارای نیازهای خاص مناسب‌سازی شده و مابقی نیز مناسب‌سازی خواهند شد.

شهردار مشهد افزود: در این دوره حتی به دنبال این هستیم تا فضاهای بازی در بوستان‌ها را برای افراد دارای نیازهای ویژه مهیا کنیم که دراین راستا چند وسیله بازی ویژه استفاده معلولان را طراحی و تولید کرده و در برخی بوستان‌ها نصب کرده‌ایم که این کار ادامه خواهد داشت، در این راه از گروه‌های دانش‌بنیان که برای استفاده معلولان وسایل بازی طراحی کنند حمایت خواهیم کرد.

سرویس دانش آموزان استثنایی

او در خصوص در نظر گرفتن سرویس برای دانش آموزان استثنایی نیز گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و تصویب شورای اسلامی شهر به سرویس مدرسه دانش آموزان استثنایی کمک خواهیم کرد و به دنبال این هستیم تا این کمک‌ها را پایدار کنیم.

ارجائی در پاسخ به درخواست ایجاد اشتغال برای معلولان از جمله ناشنوایان نیز اظهار کرد: در بحث اشتغال نیز در حد توان کمک خواهیم کرد و بازار دائمی را برای عرضه محصولات تولیدی افراد دارای نیازهای ویژه‌راه اندازی خواهیم کرد.

شهردار مشهد به درخواست‌های مطرح‌شده در خصوص کمک شهرداری به ورزش ناشنوایان و افراد دارای نیازهای ویژه اشاره و تأکید کرد: در حوزه ورزش معلولان یک آرزو دارم که امیدوارم با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم آن را درمشهد اجرایی کنیم.

او تصریح کرد: معتقدم مشهد به یک مجموعه بزرگ ورزشی مخصوص معلولان در رشته‌های مختلف نیاز دارد که باید در زمینی ۱۰ تا ۱۲ هکتاری احداث شود، اکنون به دنبال جانمایی این مجموعه ورزشی هستیم تا برای همه در دسترس باشد امیدواریم بتوانیم کلنگ ساخت این مجموعه بزرگ را سال آینده به زمین بزنیم.

برنامه‌ای برای تماس با مراکز امدادی

ارجائی به مشکل ناشنوایان برای تماس با آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: برای تماس افراد ناشنوا نه‌تنها با آتش‌نشانی بلکه با اورژانس و پلیس نیز آمادگی داریم تا از شرکت‌های دانش‌بنیانی که بتوانند این نرم‌افزار را تولید کنند آن را خریداری کرده و در اختیار آنان قرار دهیم.

کد خبر 709886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha