رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از به بارش باران و کاهش دما در سه استان و نفوذ گرد و غبار به نوار غربی کشورو جنوب غرب کشور خبر داد.

پاییز

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ مهرماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات واقع در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار موقتی انتظار می‌رود.  

وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۲ و ۱۳ مهرماه) جوی آرام و پایدار در کل کشور استقرار می‌یابد. پنجشنبه (۱۴ مهرماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و مازندران ابرناکی و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۱۵ مهرماه) برای سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران اضافه کرد:امروز (۱۱ مهرماه) در نوار غربی و جنوب غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و نفوذ گرد و غبار از کشور عراق دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مهرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۳ مهرماه) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مهرماه) اهواز با دمای  ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبر 709725
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha