سید حسن نصرالله با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران گفت: دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که ایران قوی و مقتدر است و به همین دلیل علیه این کشور جنگی آغاز نکرد و به داخل ایران متوسل شد.

سید حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز شنبه در مراسم بزرگداشت علامه سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا»، به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد و گفت: این عالم فقید خداوند سبحان را از دوره کودکی‌ خود شناخت و ایمانش به خداوند در مواضع و زندگی‌اش تجلی یافت.

وی خاطر نشان کرد، باید سرگذشت علمای مختلف جهان به خصوص علمای لبنان را از عمق تاریخ به بیرون کشید؛ همانطوری که منابع نفت و گاز لبنان از عمق دریا به بیرون کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: علامه سید امین از ابتدای ورود امام موسی صدر به لبنان با او همراه و هماهنگ بود و از روی بصیرت و حکمت خود در کنار امام موسی صدر قرار گرفت، این در حالی است که برخی می‌گفتند عالم دینی باید صرفا به موضوع دین بپردازد!

وی با بیان این که در حال حاضر تنها گزینه پیش روی فلسطینیان مقاومت است، افزود: ملت فلسطین امروز از مذاکرات و پیمان اوسلو مأیوس شده‌اند و شاهد گسترش مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه و دیگر مناطق فلسطین هستیم.

سید نصرالله در ادامه به مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی اشاره کرد و گفت: اهمیت آنچه امروز رخ داده است، وجود متن مکتوب میانجی آمریکایی در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی است که به دست روسای دستگاه سه گانه کشور رسید.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: ما در برابر یک هفته سرنوشت ساز در مورد ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی قرار داریم و اگر در پرونده ترسیم مرزها به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم، به دلیل وحدت، همکاری و همبستگی ملی مردم لبنان خواهد بود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: آخرین جلسه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که هیچ حزبی اکثریت پارلمان را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحرکات داعش اشاره کرد و گفت: داعش اگرچه دولتش از بین رفت، اما کارش به عنوان یک گروه تروریستی تکفیری، تمام نشده است.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران گفت: دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که ایران قوی و مقتدر است و به همین دلیل علیه این کشور جنگی آغاز نکرد و به داخل ایران متوسل شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: تحریک همیشگی علیه ایران و ملت این کشور، یک اقدام شیطانی برای جدا کردن امت از یکدیگر است.

کد خبر 709419
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 36
  • نظرات غیرقابل انتشار: 24
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    10 78
    نصف فرمایشات ایشان صحیح است
  • GB ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    96 18
    ایشان به طور کامل از شرایط داخل ایران خبر نداره . امریکا در این موضوع نقشی نداره . بلکه مردم ازادی می خوان همین. و حاکمیت به جای انجام راه حل حجاب اختیاری داره اوضاع رو تشدید می کنه . در حالی که کشور از مردمش تشکیل شده و اصل سخن مردم موضوع بسیار ساده هست و نیاز به پیچیدگی نداره
  • سام JP ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    82 19
    الان این دخالت در امور ایران نیست...
  • NO ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    90 12
    ایشان نه مشکل گرانی دارد نه مشکل مسکن و نه شغل... بیرون گــــود ایستاده و میگوید لنگش کن...
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      32 6
      چقدر بدبخت شدیم همه واسه کشورمون نظر بدهند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    91 9
    با نفت ایران داره زندگیشو میکنه کجا خبر داری اینجا چ خبره
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    42 25
    در باب اقتصادی کاملا حق با معترضان ولی اینکه حکومت تغییر کنه شرایط درست میشه و کشور میشه سوئیس فکر جاهلانه است راه حل اصلاح شیوه موجود و اعدام اختلاس گران جلوی چشمان مردم
  • رضا 🇮🇷 IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    16 55
    درودبه غیرتت وایمان بااخلاصت ووفاداربودنت به این نظام وحکومت اسلامی علیه کافران وظالمان زمانه وتجاوزگران جهانی... ظهورنزدیک است انشالله.....