رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص جزئیات عمل تومور مغزی مهسا امینی توضیحاتی ارائه داد.

مهسا امینی

به گزارش همشهری آنلاین، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص اظهارات عجولانه برخی از افراد درباره دلیل فوت مهسا امینی اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه کمیته حقیقت‌یابی متشکل از انجمن‌های پزشکی مرتبط با موضوع تشکیل شد و نتایجی که تا کنون به دست آمده نشان می‌دهد در جمجمه بیمار هیچ نشانی از شکستگی یا خونریزی زیر عنکبوتیه، خونریزی بافت مغزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ضربه مغزی که بتواند باعث مرگ فرد شود با خون‌ریزی یا سایر علایم مرتبط همراه است گفت: هیچ نشانی از موارد ذکر شده در سی تی اسکن‌های بیمار مشاهده نشده است. مردم جامعه حق دارند که با این سوال مواجه شوند که چرا یک شخص جوان بدون ضربه مغزی جان باخته است؟ این سوال برای پزشکان نیز به وجود آمده بود اما بررسی سی‌تی اسکن و پرونده بیمار نشان می‌دهد مهسا امینی در بیمارستان میلاد جراحی مغز انجام داده است و همه تصاویر نشان می‌دهد باز کردن جمجمه بیمار از سمت راست مغز برای خارج کردن تومور جراحی انجام شده است و آثار جراحی روی جمجمه مشهود است؛ همچنین قسمتی از تومور نیز در مغز بیمار باقی مانده است.

قناعتی توضیح داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیمار به دلیل انجام این جراحی به دیابت بی‌مزه نیز مبتلا بوده است. نظرات تکمیلی ارایه خواهد شد. پرونده بیمار باید توسط کمیته حقیقت یاب به صورت کامل بررسی شود تا حقی از خانواده بیمار تضییع نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آشوبها بر موج فوت مرحومه امینی سوار شد توضیح داد: از ماه‌های قبل کسانی درحال برنامه‌ریزی برای ایجاد آشوب در کشور بودند تا با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به این بحران دامن بزنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای اجرای این آشوب‌ها برنامه‌ریزی انجام داده بود اظهار داشت: کل افرادی که در اغتشاشات کشور حضور داشتند جمعا به پنجاه هزار نفر هم نمی‌رسیدند اما عملکرد اکیپ‌های صد و دویست نفره در نقاط مختلف کشور حکایت از آموزش افراد برای بهم ریختن نظم کشور دارد.

استاد تمام رادیولوژی اظهار داشت: برخی از افراد نیز به دلیل مسائلی مانند گرانی، فساد اداری و سایر مسائل اجتماعی تلاش کردند اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند اما زمانی که احساس کردند آشوبگران به دنبال تغییر نظام و اغتشاش هستند خط خود را از این افراد جدا کردند.

کد خبر 709396
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 41
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    36 39
    وای خدای من! مگه تنها دلیل فوت ایشون می تونه ضربه به سر باشه؟!! ایشون بیماری قلبی داشتند و خب مسلما موقع دستگیری، استرس و اضطراب زیادی بهشون وارد شده که این برای بیمار قلبی، سم هست و ممکنه محتمل ترین عامل فوتشون، همین استرس باشه که سبب سکته شده. واقعا چطور موضوع به این سادگی رو چطور متوجه نمی شید؟! آیا اگر دستگیر نمی شدند، استرس بهشون وارد میشد؟!
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    13 18
    میگن زخم معده داشته زمان دستگیری استرس به اش وارد شده سکته کرده
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      18 18
      من نمیدونم ولی خانواده اش میگفتن هیچیش نیست فقط بخاطر یک سرما خوردگی ساده میبردیمیش دکتر
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    35 15
    ینی یه بیمار با این گونه توصیفات رو می برن ارشادش کنن؟؟؟
  • DE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    41 11
    شما تحلیل و بیانیه سیاسی دادید یا پزشکی؟ چرا اسناد عمل جراحی پزشکی ایشان منتشر نمیشود؟
  • سعید GB ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    40 11
    سه پاراگراف آخر ضایع است
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    33 8
    ایشان رییس دانشگاه پزشکی بودند یا مقام امنیتی؟
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    43 40
    بنام حق و با درود در مورد فوت مرحومه مهسا امینی همگی متاثر و ناراحتیم . اما اینکه پدر و خانواده مرحومه در مصاحبه اعلام کنند هیچ گونه سابقه بیماری و جراحی نداشته . و حالا مشخص شود مرحومه سابقه تومور مغزی و جراحی داشته و تحت درمان و مصرف دارو بوده است . این خود به تنهایی دلیل بر پیگیری قانونی پدر و خانواده مرحومه است . سوال اینکه به چه دلیل پدر و خانواده مرحومه با دروغ و کتمان حقیقت در مصاحبه باعث تشدید و تزریق ناهنجاری در اعتراضات شدند. در واقع مرحوم مهسا امینی فوتش هرچه بود ولی بعد فوتش مورد جفای پدر و خانواده واقع شد . و به جای سوگواری مورد سو استفاده تبلیغاتی قرار گرفت.
  • Borzoo NO ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    28 17
    قبلاّ گفتند دیابت خندان حالا میگویند دیابت بی مزه.... دکتر باید اولا به وظیفه پزشکی خود وفادار باشد و دوم وجـــدان
  • ایمان IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    19 5
    اگر خانواده اش دروغ میگویند حداقل شما یک حرف بزنید. ما که نفهمیدیم آخر مشکلش چی بوده! یکیتون میگه قبلا تو ۵سالگی ضربه وارد شده بود . یه جا میگین تومور داشتنیه، یه بار میگین دیابت داشته... آخه کدوم!؟
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    32 11
    طفلی پدر مادرش خبر ندارند دخترشون عمل جراحی مغز کرده بوده ،خخخخخ
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    25 3
    وکیل چه تخصص پزشکی داره که نظریه پزشکی قانونی رو بپذیره یانپذیره حداقل بگو پزشک معتمد خودمان را معرفی می کنیم