حضور گسترده گروه‌های مردمی در راهپیمایی‌ها و تجمعات ضداغتشاشات در روزهای اخیر همچنان محل بحث در فضای مجازی است. برخی نمایندگان مجلس هم درباره تخریب‌های صورت گرفته و نیز دفاع از جمهوری اسلامی ایران توئیت‌های خود را منتشر کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در توئیت امروز خود به مساله اهمیت حفظ نظم برای دولت‌ها اشاره داشت و در حساب کاربری خود تصویر جلد نخست یک مجله داخلی را منتشر کرد و اینطور نوشت: «اغتشاش و ویرانگری را هیچ دولتی برنمی‌تابد وحفظ نظم اولین وظیفه دولت‌هاست. ضمن محکوم نمودن کنشگری‌های تخریبی، همانطور که قبلا درشماره اول نشریه “اندیشه آینده” گفته‌ایم، برای تحلیل شورش‌ها باید شناخت کاملی از تیپولوژی جوانان کنشگر عمدتا دهه هشتادی که برخی به NEET مشهورند، بدست آورد.»

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با مروری بر سال‌های دفاع مقدس از سوی ایرانیان و نیز مقابله با اغتشاشات اخیر در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «از شهریور ۱۳۵۹ تا شهریور ۱۴۰۱ مردم ایران جنگ تحمیلی‌ها دیدند. از جنگ نظامی تا جنگ اقتصادی و فتنه داخلی و خارجی. دفاع مقدس مردم همه را خنثی کرده. مردم با عنایت پروردگار، غبار این روزها را هم کنار خواهند زد.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز اینطور ادامه داد: «در غبار این روزها هم نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی به مانند همیشه در کنار مردمند. بر هم خوردن امنیت و آسایش مردم خط قرمز آنهاست و مثل همیشه تا پای جان ایستاده‌اند. درود بر مردم ایران و درود بر پرسنل و فرماندهان فراجا و نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم با اشاره به رفتار غربگرایانه برخی ورزشکاران و حمایت از اغتشاشات اخیر در توئیتر خود نوشت: «ورزشکار و پهلوان مردمی، شهید طیب حاج رضایی بود که از اول تا آخر کنار مردم و پیرو فرزند زهرا(س) بود و عزیز شد. شعبون بی‌مخ مدعی هم که برای ایجاد اغتشاش و شکاف در مردم از سفارت انگلیس خط و مواجب می‌گرفت، از انقلاب اسلامی اکثریت مردم ایران فرار کرد و با ذلت در آمریکا مرد و دفن شد.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به حضور مردم در مراسم مقابله با هنجارشکنی‌ها اینطور مرقوم کرد: «یک بار دیگر مردم در دفاع از کیان انقلاب به پاخاستند و از بی‌احترامی به ارزش‌های اسلامی اعلام انزجار کردند. هنجارشکنان اگر قواعد مردم‌سالاری را نپذیرند خود را نفی کرده‌اند.»

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر وپردیس و عضوکمیسیون برنامه بودجه هم در واکنش به اظهار نظرهای برخی سلبریتی‌ها در حمایت از دشمنان ایران و انقلاب اسلامی در توئیتر خود نوشت: «اظهارات اخیر چند سلبریتی نشان داد اپوزیسیون نمایی در کشور هزینه‌ای ندارد! این جفا به مردم کوچه و بازارست که عده‌ای در ایام معمولی درآمدهای میلیاردی از نظام داشته باشند، اما در زمان حساس با تشویق به آشوب، جان، مال، امنیت و کسب و کار مردم را به خطر بیاندازند. این رویه باید اصلاح شود.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم  تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم که سابقه فعالیت‌های رسانه‌ای دارد، برگزاری گفت و گوهای نگاه‌های مختلف در برنامه‌های رسانه ملی را مورد توجه قرار داد و در این باره توئیت کرد: «برنامه‌های رسانه ملی با حضور اساتید دانشگاه چقدر خوب است. احترام چهره‌های هنری و ورزشی عزیز در جای خود محفوظ؛ اما چقدر جای اساتید دانشگاه، متخصصین و صاحبان ایده و اندیشه در صداوسیما کم بود؟ باسواد بیاورید روی آنتن آقا! باسواد! آدم باسواد، معترض هم باشد ملت را باسواد بار می‌آورد.»

کد خبر 708674

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 0
    ایراد کار‌در همین تلقی اشتباهه. برعکس، مسئول و نماینده ‌و شنونده ی با سواد، معترض رو با سواد بار میاره. چطوره که شما انتخاب شدید به نمایندگی، ولی انتظار دارید ملت مسئولیت شما را رو به عهده بگیره؟