اغتشاشات روزهای اخیر بعد از فوت مهسا امینی موجب شد تا امروز تعداد زیادی از مردم در محکومیت این تخریب‌ها به خیابان بیایند. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در توئیت‌های خود درباره این اتفاقات و محکومیت مردمی نظرات خود را نوشتند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در برنامه تلویزیونی جهان آرا و گفت و گو درباره حوادث پس از مرگ مهساامینی در چند توئیت نظرات خود را منتشر کرد. او در این توئیت‌ها نوشت: «در برنامه تلویزیونی جهان آرا و در گفتگویی با جناب شهاب‌الدین طباطبایی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر بر حاکمیت قانون و ضرورت نفی رادیکالیسم از سوی همه جریان‌های سیاسی و پیگیری موضوعات و اصلاح روندها از مسیر قانون در جهت حفظ منافع ملی تأکید شد.» این نماینده مجلس در توئیت دیگر خود اینطور ادامه داد: «تجربه اصلاح از مسیر قانون که بر مبنای عقلانیت سیاسی صورت گرفته در طی سال‌های گذشته نتایج ملموس‌تری داشته و جامعه اجازه رفتارهای رادیکال از سوی دوستان جناب طباطبایی همچون پونز زدن روی پیشانی مردم یا افزایش اختیارات دولت بدون نظارت را نمی‌پذیرند و دیگر پلیس هم از نظارت مصون نیست.» خضریان در ادامه توئیت‌های خود تاکید کرد: «اغتشاشات اخیر پیچیده‌تر از مطالبه‌گری حول درگذشت مهسا امینی است و در شرایطی که جمهوری اسلامی توانسته کشور را بدون توجه به نتایج مذاکرات اداره کند و با عضویت در سازمان همکاری شانگهای و حضور موثر در مراسم اربعین، قدرت سیاسی خود را نشان دهد، دشمن به دنبال تغییر میدان مبارزه است. در موضوع اخیر کسانی که به آمبولانس حمله کردند، از مردم نیستند. و کسانی که به دنبال جنسیتی کردن مسأله هستند، چرا در مورد بانویی که چادر از سرش برداشتند یا قتلی که شهردار اسبق تهران انجام داد به زنان اهمیت ندادند؟ به نظر می‌رسد «زن» به یک اسم رمز برای رادیکالیسم تبدیل شده است.» در توئیت دیگر نماینده مردم تهران در مجلس آمده است:‌ «در موضوع اخیر می‌بایست با سیاست‌ورزی عقلانی به دنبال بررسی دقیق مسأله رفت و بدون رویکرد احساسی با موضوع مواجه شد. اقدام جناب رئیسی در گفتگوی با خانواده مرحومه مهسا امینی برخلاف رئیس جمهوری که با تصمیمات غلط و پوزخند خود موجب اعتراضات آبان۹۸ شد، حکایت از مسئولیت‌پذیری دارد.» این نماینده مجلس همچنین به رفتارهای برخی افراد از بابت اعلام برائت از گشت ارشاد اینطور توئیت کرد: «باید به کسانی که با موج‌سواری رسانه‌ای نسبت به گشت ارشاد اعلام برائت می‌کنند، یادآور شد که راه‌اندازی آن در زمان دولت خاتمی است. و در تمام سال‌های گذشته نیز در دولت و مجلس اقدامی برای اجرای قانون در جهت انجام تکالیف دستگاه‌ها و جلوگیری از برخورد پلیس در کف خیابان انجام ندادند.»

خضریان در آخرین توئیت برگزیده خود از برنامه تلویزیونی اینطور مرقوم کرد: «در هیچ جای دنیا به دلیل احتمال خطای یک فرد، اقدامات قانونی دستگاه‌ها و نهادها زیرسوال نمی‌رود. طی روزهای گذشته و در شرایطی که هنوز گزارش رسمی نسبت به دلیل درگذشت مرحومه امینی منتشر نشده است، شاهد تضعیف پلیس و در نتیجه جولان اغتشاشگران آموزش دیده هستیم.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم درباره اغتشاشات پس از مرگ مهسا امینی و توهین‌های صورت گرفته به اسلام توئیت کرد. او در این باره نوشت: «دق کردن برای درآوردن خلخال از پای زن یهودی پیشکش! اهانت به  قرآن، پیامبر خدا(ص)، اهل بیت(س) و رهبری نظام، کشیدن چادر از سر ناموس مردم، سوزاندن  و ضرب و شتم رهگذران و پلیس و... جایی برای اعتراض شما اصلاح گراها و اصول طلبان مدعی مدارا با مردم باقی نگذاشته است.»

مسعود پزشکیان، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی که حضور چند شب قبل وی در یکی از گفت و گوهای خبری رسانه ملی بازتاب گسترده‌ای یافته بود امروز هم در چند توئیت به مساله ناآرامی‌های روزهای اخیر پرداخت. او در توئیت‌های خود اینطور نوشت: «دمیدن در آتش خشم و کینه و افتادن کشور در التهاب و آشوب، به نفع مردم، گروه‌های سیاسی داخل کشور و دلسوزان اسلام و انقلاب نخواهد بود. چنین شرایطی فقط به سود منافقان و دشمنان مردم ایران است که نفع خود را در ایجاد اغتشاش و ناآرامی و افزایش نارضایتی و شکاف بین مردم و حاکمیت می‌بینند.» این نماینده مجلس راه آرام‌سازی جامعه را شفافیت دانست و اینطور توئیت کرد: «تسریع در شفاف نمودن علت مرگ خانم امینی توسط تیمی کارشناس و بی‌طرف در ایجاد آرامش و کاهش التهاب جامعه موثر خواهد بود. ارزیابی عملکرد گشت موسوم به امنیت اخلاقی و تاکید بر برخورد عزتمندانه توام بادلسوزی و خیرخواهی و به دور از امر و نهی با مردم عزیز کشور راه برون رفت از نگرانی‌هاست.» نماینده مردم تبریز تخریب اماکن عمومی و کشت نیروهای انتظامی و بسیجی را هم تقبیح کرد و در توئیتر خود نوشت: «کشتن برادران نیروی انتظامی و بسیجی، آتش‌زدن و تخریب اماکن عمومی و توهین به مقام معظم رهبری جز ایجاد خشم و کینه ماندگار در جامعه هیچگاه به حل مشکل نخواهد انجامید و امید به حل مسئله را به ناامیدی مبدل خواهد کرد. آیا می‌توان عاملین اقدامات فوق را دلسوز مردم کشور و ایران عزیز دانست؟ مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض تنها با ایستادن در صحنه و پیگیری مطالبات از راه‌های قانونی امکان‌پذیر است. نباید اجازه میدان‌داری به رسانه‌های  برانداز داده شود. توصیه اینجانب پرهیز از ایجاد فضای تشنج و درگیری و دوری از افراد تخریب‌گر و پیگیری خواسته‌ها از طریق قانون می‌باشد.»

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و عضوکمیسیون برنامه بودجه هم با انتشار تصویری از حضور مردم در مراسم مخالفت با اغتشاشات روزهای اخیر اینطور نوشت: «امروز مردم فهیم ایران در راهپیمایی گسترده در سراسر کشور نشان دادند که ما ملت امام حسینیم.»

تاکید بر حاکمیت قانون و نفی رفتارهای رادیکالی |‌راه کاهش التهاب در جامعه چیست؟

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز مردم در مخالفت با اغتشاشات پس از مرگ مهسا امینی در توئیتر خود نوشت: «فقط جمعیت معترض به آشوب‌ها که امروز در میدان انقلاب تهران و خیابان‌های اطراف گردآمده بودند، از جمعیت همه اغتشاشات سراسر کشور بیشتر بود. مخالفان نظام خوب می‌دانند مردم برغم همه انتقادات پای جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. هدف صحنه گردانان، تضعیف نظام در رویارویی‌های راهبردی منطقه است.»

کد خبر 708003

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    6 0
    در اعتراض به آزادی، جای اختلاسیون خالی