معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: تنظیم رابطه حقوقی کیوسک‌ها با شهرداری تهران بر اساس طرح مطالعاتی کیوسک‌های نوین شهری انجام خواهد شد.

کیوسک

به گزارش همشهری آنلاین، رضا بصیری با بیان اینکه کیوسک‌های نوین شهری به عنوان المان کارآمد و موثر در مبلمان شهری دنیا مطرح است، گفت: در تهران کیوسک‌ها را در قالب اماکنی برای گل‌فروشی و عرضه تنقلات شاهد هستیم که البته ممکن است برخی نیز کارکرد غیرواقعی داشته باشند.

معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه طرح کیوسک‌های نوین شهری به سفارش دو بخش در شهرداری تهران تهیه شده است، توضیح داد: سازمان زیباسازی و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل دو بهره‌بردار این طرح هستند.

او همچنین تصریح کرد: سازمان زیباسازی طراحی زیباشناسانه و کارشناسانه کیوسک‌ها را انجام خواهد داد و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل نیز در جانمایی، مکان‌یابی و تنظیم رابطه حقوقی کیوسک‌ها با شهرداری تهران ورود خواهد کرد. این پروژه مطالعاتی به دو بخش مورد نظر پرداخته است. باز تنظیم و باز تعریف رابطه حقوقی را انجام داده که به نظام‌نامه مفصل حقوقی و جانمایی کیوسک‌ها رسیده است.

بصیری با بیان اینکه به فرم زیبایی شناختی کیوسک‌ها نیز در این پروژه پرداخته شده است، یادآور شد: این طرح بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید و خروجی به بهره برداران تحویل داده شد.

او با اعلام اینکه این لایحه هنوز به انتها نرسیده که به شورا ارائه شود تا به تصویب برسد، گفت: رفت و برگشت لایحه در حال انجام است و باید از طریق معاونت خدمات شهری و معاونت برنامه ریزی به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

کد خبر 708439
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha