حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا و «حاجی اودونگو» وزیر خارجه اوگاندا ملاقات و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با مناسب توصیف کردن روابط دو کشور، آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و گفت: از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم.

جزئیات ۲ دیدار امیرعبداللهیان در حاشیه  نشست مجمع عمومی سازمان ملل

وزیر امور خارجه از فعال‌تر شدن بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی این کشور استقبال و نسبت به تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و حوزه خدمات فنی - مهندسی دو کشور ابراز امیدواری کرد. امیر عبداللهیان تصریح کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.

وزیر خارجه سریلانکا نیز با استقبال از پیشرفت‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها نسبت به همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌المللی و نیز حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های زیرساختی کشورش ابراز خرسندی کرده و بر اراده سیاسی دولتش برای رفع موانع گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد.

آمادگی بخش خصوصی ایران برای اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی در اوگاندا

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات‌های فشرده با وزرا و مقامات خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، عصر شنبه دوم مهر ماه با «حاجی اودونگو» وزیر خارجه اوگاندا ملاقات و درباره گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کرد. 

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت آفریقا در برنامه‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم، جایگاه اوگاندا را مهم خواند.

جزئیات ۲ دیدار امیرعبداللهیان در حاشیه  نشست مجمع عمومی سازمان ملل

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان آمادگی بخش خصوصی ایران را برای اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی و حضور هر چه بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی از جمله شرکت‌های دانش بنیان در این کشور اعلام کرد.  

وزیر خارجه اوگاندا ضمن استقبال از توجه دولت آیت‌الله رئیسی به گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، از افزایش تبادل هیأت‌های اقتصادی و بازرگانی با ایران در یک سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این فرصت مناسبی برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور است. 

همکاری در مجامع بین‌المللی، حمایت متقابل از نامزدهای دو کشور در نهادها و آژانس‌های تخصصی و تبادل نظر درباره استفاده از انرژی‌های پاک از مهمترین محورهای گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و اوگاندا بود.

کد خبر 708415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha