مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از موقوفه بودن ۳۰ درصد مراکز درمانی کشور خبر داد و گفت: واقفین ما در قرون گذشته توجه ویژه‌ای به بهداشت جامعه داشتند.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در کشور توسط خیرین وقف شده اند و این آمار علاوه بر مدارسی است که توسط خیرین راه اندازی شده است، همچنین بیش از ۱۰۰ هزار مسجد، تکیه و دارالقرآن در کشور داریم که وقف شده‌اند و این نشان‌دهنده این است که مردم ما به وقف توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۳۰ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند، گفت: واقفین ما در قرون گذشته توجه ویژه‌ای به بهداشت جامعه داشتند و بسیاری از مراکز درمانی، گرمابه‌ها، آبهای بهداشتی، حمام‌های عمومی و آب انبارها را وقف می‌کردند.

او اظهار کرد: وظیفه ما در این سازمان ترویج سنت حسنه وقف است. این سنت حسنه پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است. در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی سالانه ۲۰۰ مورد و در سالهای اخیر سالانه هزار و ۵۰۰ مورد وقت داشتیم و این رشد نشانه ترویج این فرهنک و آشنا شدن مردم با برکات وقف است.

حجت الاسلام موسوی متقی در ادامه به طرح "مهر تحصیلی" اشاره کرد و گفت: با شروع سال تحصیلی جدید از محل موقوفات کودکان نیازمند، ۵۵ تا ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر به صورت متمرکز آماده و بین کودکان نیازمند توزیع شده است.

او اظهار کرد: اعزام زائر به حرم امام علی ابن موسی رضا(ع) در ایام شهادت این بزرگوار جزو نیات بسیار مهم وقف کنندگان است. به همین دلیل طرحی با عنوان "زائران حرم رضوی" داریم که آبان و آذر هر سال برگزار می‎شود و سعی کردیم هر سال تعداد زیادی از نیازمندان را در این طرح شرکت دهیم. سال گذشته به منظور قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، از محل همین موقوفه کادر بهداشت و درمان میهمان "طرح زائران حرم رضوی" بودند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تاکید کرد: وقف کردن پول زیاد نمی‎‌خواهد. بلکه قلبی وسیع و بخشنده می‌خواهد.

کد خبر 708337
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha