دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با عید سعید غدیر خم، برنامه‌های هنری متنوعی در زمینه‌های تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

این روزها سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران پس از اتمام دوره نوسازی و پیش از افتتاح رسمی، میزبان دو نمایش یکی به زبان فرانسوی و یکی به زبان فارسی است.

ساعت 5 بعدازظهر هر روز نمایش «سنگریزۀ آقای پی‌یر» نوشته «پیرایومیلو» با کارگردانی «حمیدرضا شعیری» به زبان فرانسوی به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش محمد کریمیان، سعید عجم حسنی، راهله تهرانی، مرضیه فراهانی، حسن فاضل و فاطمه حسن زاده نقش آفرینی می‌کنند. این نمایش تا 29 آذرماه جاری به روی صحنه خواهد بود.

ساعت 7 بعد از ظهر هر روز نیز نمایش «قهوه، قهوه ای، قرمز» با نویسندگی و کارگردانی امیر سرافرازیان به روی صحنه می‌رود.

در این تئاتر قصه شهری خیالی روایت می‌شود که طعنه ایست به جوامع پیشرفته و روابط بین انسانهای آن که هویت خود را فراموش کرده اند. مهدی سلیمانی، سروناز نانکلی و منصور امیرجنانی بازیگران این اثر هستند و اجرای موسیقی آن به عهده «آنکیدودارش» است.

«قهوه، قهوه ای، قرمز» کاری از گروه هنری «کاهگل» است که تا هشتم دی به روی صحنه خواهد بود.

ساعت 4 بعدازظهر سه شنبه 26 آذر 87 سومین دوسالانه هنرهای تجسمی و صنایع دستی هنرمندان ناشنوا کشور در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد. در این دوسالانه 90 اثر نقاشی، حجم، معرق، کاریکاتور، عکس و مینیاتور 21 هنرمند ناشنوا به مـعرض تماشـا گذاشته می شـــود. این نـمایشگاه تا دوم دی ماه دایر خواهد بود.

جمعه 29 آذر نیز نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشیخط «فاطمه عباسی» در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می کند. «عباسی» که مدرس خوشنویسی در دانشگاه الزهراست و سال گذشته در مسابقات خوشنویسی دانشجویان کشور حائز رتبه سوم شده در این نمایشگاه 29 خوشنویسی و نقاشیخط را ارائه می کند. نگارخانه های فرهنگسرای نیاوران چونان همیشه، پس از روز افتتاحیه، هر روز از ساعت 10 تا 19 (روزهای تعطیل 14 تا 19) به روی علاقه مندان دایر است.

همزمان با عید سعید غدیر خم پنج شنبه و جمعه این هفته گروه نیستان به آهنگسازی و سرپرستی «کوروش متین» در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران کنسرت موسیقی ایرانی برپا می‌کند.

بانگ خروس عنوان این کنسرت است که ساعت 18:30 پنج شنبه و جمعه 28 و 29 آذرماه جاری اجرا خواهد شد و در آن «پوریا اخواص» آواز می خواند و «مسعود براره» (تمبک)، «فرشاد صارمی»(کمانچه)، «سعید نایب محمدی»(عود) و «کوروش متین»(سنتور) می‌نوازند.

نیستان که در سال 1375 تأسیس شده است بخش نخست این کنسرت را که شامل بداهه نوازی، تکنوازی سنتور، چهار مضراب نوا، پنج ضربی نهفت و مقدمه فراق است را به «پشنگ کامکار» و بخش دوم را که شامل ساز و آواز، تکنوازی عود و اجرای تصنیف‌های بانگ خروس، رندان بی‌سامان و دیدم صنمی را به «فرشاد صارمی» تقدیم کرده است.

فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران واقع شده است.

کد خبر 70826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز