دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عمرانی وزارت کشور گفت: 36 میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده برای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و مذهبی سراسر کشور اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسنا نیکزاد در حاشیه امضای تفاهمنامه استفاده از زکات برای پروژه‌های عمرانی که با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت کشور صورت می‌گیرد گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه استانداری‌ها، 18 میلیارد تومان را به مبلغ 17 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده از دهیاری‌ها اضافه کرده است و بدین ترتیب مبلغ 36 میلیارد تومان در مجموع برای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و مذهبی سراسر کشور اختصاص می‌یابد.

وی افزود: 50 درصد تعهدات دولت از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور و همکاری ائمه جماعت و کمیته امداد امام خمینی (ره) با این مبلغ اعتبارات فعال می‌شود.

نیکزاد یادآورشد: حداقل 900 پروژه نیمه تمام از طریق این اعتبارات تکمیل و پروژه‌های پیش‌بینی شده دیگری نیز برای بخش‌های مختلف کشور آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد که از طریق این مبلغ اعتبارات و زکات پیش‌بینی شده، شاهد رشد 300 درصدی این اعتبارات نسبت به دو سال قبل هستیم.

معاون عمرانی وزارت کشور همچنین عنوان کرد: 9 هزار و 600 میلیارد تومان از مجموع 24 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سراسر کشور توسط استانداری‌ها مبادله موافقتنامه و اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از پروژه‌های ملی با مشکلاتی مواجه هستند که به دنبال رفع آن‌ها هستیم، همچنین در دهه فجر امسال پروژه‌های مطلوبی برای رضایت مردم افتتاح خواهد شد.

نیکزاد همچنین از ایجاد زمینه‌های لازم برای احداث یک‌هزار و 800 جایگاه CNG در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: همچنین تبصره 13 اخیرا کمک‌های مناسبی را برای تحویل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید داشته و پیگیری‌های این موضوع از طریق وزارت کشور صورت گرفته است.

وی همچنین از فعالیت کارگروه‌های مختلف وزارت کشور، برای پیگیری مشکلات پیش روی مسکن مهر خبر داد و تاکید کرد: سعی می‌کنیم مشکلات پیش روی مسکن مهر را هر چه زودتر برطرف کنیم.

معاون عمرانی وزارت کشور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از متروی تهران و قطار شهری‌های دیگر کشور، توضیح داد: تا به امروز علاوه بر یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از سوی مجلس شورای اسلامی 290 میلیارد تومان دیگر هم برای قطار شهری کلان‌شهرها و تهران پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که درصد تخصیص اعتبارات کشور در شش ماهه اول امسال 40 درصد بوده، تخصیص اعتبارات به متروی تهران 45 درصد بوده است، همچنین در 9 ماهه امسال درصد تخصیص یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبارات قطار شهری‌ها 4/65 درصد به طور متوسط بوده است.

نیکزاد اظهار کرد: دولت تا به امروز بیش از آن چه که به شهرهای دیگر کمک کرده به تهران و قطار شهری تهران توجه داشته است و حتما کمک بیشتری را هم در صورت امکان به مترو خواهد داشت.

کد خبر 70818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز