شهردار تهران با اشاره به افتتاح بازارهای جدید میوه و تره بار در ابتدای هفته آینده گفت: ساخت ۱۴ بازار جدید در دستور کار است.

زاكاني

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در برنامه صف اول شبکه خبر در این باره گفت: در حالی که ما به دنبال این هستیم که سطح خدمات‌رسانی را در شهر بالا ببریم متأسفانه ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۵۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش‌نشانی توسط اغتشاشگران در اتفاقات اخیر آسیب دید.

او ضمن عرض تسلیت به خانواده مهسا امینی، عنوان کرد: موضوعی که در دست تحقیق است به بهانه‌ای تبدیل شده که منجر به آشوب شود چرا که اعتراض مقبول است اما آشوب هیچ کجا پسندیده نیست و این آشوب به جان و مال مردم ضربه می‌زند. برآورد مشخصی از خسارات وجود دارد اما اساس تخریب، تخریب آرامش و امنیت مردم است.

زاکانی با بیان اینکه ما در شهرداری سعی می کنیم سطح خدمات را بالا ببریم، اما عده‌ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده‌اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید. ما مسئول ایمنی شهر هستیم اما ۲۳ خودروی آتش نشانی در روزهای اخیر آسیب دید و دیروز یک دستگاه آتش‌نشانی سوزانده شد. به پاکبانان ما که به رفت و روب پرداخته بودند حمله شد .

شهردار تهران با تأکید بر اینکه در زمانی که رئیس جمهور در سازمان ملل حقوق مردم را استیفا می‌کند اینجا افرادی اقداماتی می‌کنند که عقبه آن مشخص است، تاکید کرد: این اقدام محکوم است و مردم آن را نخواهند پذیرفت. در سال‌های قبل نیز این تجربه وجود داشت و با مردم روبه رو شدند و سد مردم آنها را محکوم کرد.

شهردار تهران با اشاره به وضعیت میادین میوه و تره بار در سطح شهر، گفت: از سال ۱۳۵۸ تا قبل از آغاز مدیریت شهری اخیر ۲۶۳ بازارچه میوه و تره بار در شهر ایجاد شده بود اما تا انتهای سال قبل ۳۱ بازارچه به شهر اضافه شد و امسال نیز ۱۰۰ بازارچه و سال آینده ۱۰۰ بازارچه دیگر اضافه خواهد شد.

او با اشاره به افتتاح بازارهای جدید میوه و تره بار در ابتدای هفته آینده و آغاز ساخت ۱۴ بازار جدید افزود: سعی داریم تا در تمامی محلات میادین میوه و تره بار یا بازارچه داشته باشیم، ۱۲۹ محله در تهران بازارچه ندارد، میانگین قیمت در این بازارچه‌ها ۴۰ درصد با بیرون تفاوت دارد.

زاکانی توضیح داد: قصد داریم توزیع خرید با استفاده از اپلیکیشن داشته باشیم تا شهروندان خرید خود را درب منزل تحویل بگیرند. مدل دیگر این است که ما با برند خودمان با مغازه‌های سطح شهر توافق کنیم و بگذاریم آنها هم سودآوری داشته باشند.

شهردار تهران گفت: هدف دیگر ما درباره معیشت مردم مربوط به تامین لوازم منزل است. ما اکنون ۳۹ فروشگاه شهروند داریم و به زودی این تعداد افزایش پیدا خواهند کرد.

کد خبر 707907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha