ماریو تات، دستیار اسکوچیچ به اخراج درگان از تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد.

تات

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرمربی سابق تیم ملی، دراگان اسکوچیچ، دو هفته پس از برکناری رسمی توسط فدراسیون فوتبال سرانجام شب گذشته تهران را به مقصد کشورش کرواسی ترک کرد. اسکوچیچ که در این مدت برای تفاهم مالی و رسیدگی به قراردادش در تهران مانده بود و بعد از مدتی از هتل المپیک به هتل هما نقل مکان کرده بود، ساعت ۲۳ دیشب از ایران رفت. اسکوچیچ که از این اتفاقات یک ماه اخیر به شدت دلخور، عصبانی و ناراحت به نظر می‌رسید، برخلاف جامعه فوتبال، بازیکنان تیم و اطرافیانش، هنوز با این جدایی کنار نیامده و مشخص نیست تا چه زمانی این خشم و ناراحتی را با خود به دوش خواهد کشید.

در این مدت از دستیاران سابق اسکوچیچ، علی اصغر قربانعلی‌پور و هدایتی مترجمش بیش از بقیه با او در ارتباط بودند و برای بدرقه این سرمربی به فرودگاه هم رفتند. تلاش‌ها برای مصاحبه با اسکوچیچ هم بدون نتیجه باقی ماند و سرمربی کروات ترجیح داد گفت‌وگویی پیش از خروجش از ایران نداشته باشد.

به نقل از تی پورتال، ماریو تات مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران به صحبت پرداخت. او گفت: دو هفته از این تصمیم گذشته است اما هنوز نمی‌توانیم بفهمیم چه اتفاقی رخ داده است. این تصمیم خیلی برای ما ناراحت کننده بود زیرا ما تلاش، انرژی و دانش زیادی را صرف کردیم. در موقعیتی نسبتاً ناامیدکننده به آنها کمک کردیم و ما موفق شدیم آنها را به جام جهانی ببریم و به عنوان پاداش این کار، اخراج شدیم.

او درباره دلیل اخراج اسکوچیچ از هدایت ایران نیز گفت: توضیح منطقی نداریم. فشار دائمی وجود داشت و در طول دوره مقدماتی انواع و اقسام داستان‌ها را شنیدیم مثلا این داستان که در تیم افرادی بودند که متحد نبودند. ما واقعاً از آنچه پشت سر ما انجام می‌شد آگاه نبودیم. آنها اعلام کردند که به خاطر مشکل بی‌انضباطی، این تصمیم گرفته شد اما من یک سوال دارم؛ چگونه می‌توانیم با بی‌انضباطی تیمی یک‌دست و یک‌دل داشته باشیم که در ۱۸ بازی ۱۵ برد ثبت کند؟ در یک دیدار بی اهمیت برابر کره شکست خوردیم در حالی که قبل از این دیدار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده بودیم. یعنی در یک مسابقه کاملاً بی‌اهمیت باختیم. این دلایل پیش پا افتاده هستند.

او در پاسخ به این سوال که ایران می تواند راحت و یک طرفه قرارداد را فسخ کند؟ گفت: همانطور که می‌بینیم، آنها می‌توانند همه چیز را انجام دهند. ما تا خرداد ۲۰۲۳ قرارداد داریم یعنی حضور ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را تضمین کرده‌ایم. بنابراین کارلوس کی‌روش پرتغالی پس از اینکه دیگران کار را برای او انجام دادند، شرایط راحتی خواهد داشت. این وضعیت، عجیب و غریب است و ما بسیار ناامید هستیم. به هر حال این فوتبال مدرن است، مربیان کالاهای مصرفی هستند، با استرس و فشار زیاد کار می‌کنند و خیلی چیزها فقط به آنها یعنی ما بستگی ندارد و ما به سادگی باید این را بپذیریم.

تات ادامه داد: باز هم می‌گویم، جای تاسف بزرگی باقی می ماند، زیرا ما با جاه طلبی بزرگ آمدیم تا ایران را به جام جهانی برسانیم. در نهایت به آن رسیدیم و با تلاش و اراده بسیار شایسته حضور در جام جهانی بودیم. ما این فرصت را پیدا نکردیم و رویای ما را گرفتند زیرا چنین فرصت‌هایی در زندگی زیاد پیش نمی‌آید. راستش را بخواهید اسکوچیچ بسیار ناامید است، این ضربه سختی برای او بود اما زندگی ادامه دارد.

کد خبر 707752
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha