رئیس جمعیت‌هلال احمر اعتقاد دارد امدادگران هلال احمر همان رزمندگان جبهه‌های حق‌علیه باطل هستند با این تفاوت که ردای خدمت آنها تغییر کرده‌است و به جای جنگیدن‌ و دفاع از خاک میهن،در تلاشند تا جانی دوباره به انسانی ببخشند.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین، «پیرحسین کولیوند»رئیس جمعیت هلال احمر ماهیت فعالیت امداگران را نجات جان انسان‌ها می‌داند و در این‌باره می‌گوید: «همه رزمندگان با یک شور و نشاطی برای دفاع مقدس آماده می‌شدند. هرکسی که می‌آمد، فکر می‌کرد یک بدهی دارد و تلاش می‌کرد که در این عرصه دفاع مقدس حضور داشته باشد. خلوص نیت و دلدادگی، عاشقی و از خودگذشتگی در اوج قرار داشت و نمود پیدا می‌کرد. می‌توان گفت فاصله‌ای بین فرمانده، سرباز یا بسیجی وجود نداشت و همه همدیگر را برادر خودشان می‌دانستند و او را به همین نام صدا می‌زدند. به همین دلیل همدلی، وفاق و هم‌افزایی منسجمی در میان آنها وجود داشت و همه تلاششان کسب موفقیت و پیروزی کشور بود. با یک کلام حضرت امام (ره) همه جانشان را فدا می‌کردند. کسی اگر مجروح می‌شد علی‌رغم اینکه مجروح بود به دیگری کمک می‌کرد و جان دیگری را برتر از جان خودش می‌دانست. این موارد تنها بخشی از شاخصه‌های دوران دفاع مقدس است. اکنون هنوز آن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها باقی و جاریست، فقط رنگ لباس این خدمت عوض شده است. ذات جمعیت هلال‌احمر، انجام اقدامات داوطلبانه است. امدادگرها و نجات‌گرها و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر دقیقاً جا پای رزمندگان دفاع مقدس گذاشته‌اند. این روحیه، همان روحیه و این رفتار،‌ همان رفتار است. این جوانان یادگارهای همان جوانان هستند.»

رزمندگان دیروز، امدادگران امروز

هرامدادگر به نیابت از یک شهید

او به اعزام بزرگترین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین اشاره می‌کند و در این باره می‌گوید: «ششم شهریور، بزرگ‌ترین کاروان سلامت و بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر به مناسبت اربعین حسینی از حرم حضرت امام (ره) راهی سرزمین عراق شد. این مسیر را مدیون حضرت امام(ره) و شهدا هستیم و به شهدا بدهکاریم. اصلاً شهدا این مسیر را برای ما باز کرده‌اند. به همین خاطر از حضرت امام (ره)اجازه گرفتیم و با او پیمان بستیم که هرکدام‌مان به نیابت از یکی از شهدا، خدمات بهداشت و درمان را به زائران ارائه بدهیم. اکنون مدافعان سلامت به نوعی همان رزمنده‌های دفاع مقدس هستند که با عشق و علاقه، خدمت‌رسانی می‌کنند. حتی آنها  وقتی به زیارت سالار شهیدان رفتند، زیارت را هم به نیابت شهدا به جا آوردند. این روحیه و این حال و هوا بی‌نظیر است. اینکه آدم احساس کند به کسی دینی دارد، خوب است. آن هم به کسی که جانش را فدا کرده است. اکنون تیم‌های هلال احمر  تلاش می‌کنند تا جانی را نجات بدهند. خداوند متعال می‌فرماید اگر شما یک جانی را نجات بدهید انگار همه بشر را نجات دادید. در کاروان سلامت 2هزار800 نفر کادر درمان و هزار و200 نفر امدادگر و نجات‌گر به غیر از موکب‌های مردمی، برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین اعزام شدند و با جان و دل هرچه در توان داشتند ارائه دادند.»

رزمندگان دیروز، امدادگران امروز

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص روحیه خاص و ویژه امدادگران و اعضای هلال احمر می‌گوید: «اکنون امدادگران برای کمک به همنوعشان از یکدیگر پیشی می‌گیرند درست مانند زمان جنگ که برای شهادت سر از پا نمی‌شناختند. به خاطرهمین رفتارها و نگرش‌های جهادی، انقلابی و رزمندگی اقبال مردمی به هلال‌احمر خوب شده است. چون اعضا واقعاً روحیه بسیجی، رزمنده و ایثارگری دارند و با دل و جان بدون هیچ چشم داشت مادی، کار می‌کنند.»

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه  به ازای هر صندلی مدیریتی، حداقل 70 شهید داده‌ایم  گفت :« مدیران ما به خانواده‌های این شهدا بدهکار هستیم.»

کد خبر 707203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha