مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات واکنش نشان داده و از مقصر جلوه دادن ایران به خاطر وضع فعلی روند احیای برجام انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف

به گزارش همشهری آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در واکنش به اظهارات اخیر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین درباره وضعیت فعلی مذاکرات وین، گفت: به نظر می‌آید مقصر جلوه‌دادن نشانه‌ای است که مذاکرات وین در یک بن‌بست قرار دارد. اگر این طور باشد، این وضعیت نتیجه عوامل متعددی است.

اولیانوف ادامه داد: تلاش برای این که تمام تقصیرها را به گردن ایران بیاندازیم، منصفانه نیست. مذاکرات بیش از حد به برنامه سیاسی داخلی طرف دیگر مذاکرات بستگی دارد.

این اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، در جریان حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با گفتن این که فکر نمی‌کند دیدار با سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران مفید واقع شود، انتظارات را درباره ایجاد گشایشی در زمینه مسئله توافق هسته‌ای ایران کاهش داد.

کد خبر 707143
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha